Podle Martina Whitmarshe McLaren nemusel v Belgii měnit nastavení sklonu kol a Lewis Hamilton mohl bezpečně ujet první stint i na pneumatikách, u nichž se po kvalifikaci vyskytl problém s puchýři.
McLaren přes problém, který se objevil v sobotu po skončení kvalifikace, necítil žádnou potřebu měnit nastavení. Podle Pirelli se puchýře objevili kvůli tomu, že týmy překročily při nastavení sklonu (camber) kol doporučené hodnoty.
"Hovořili jsme o tom a naši inženýři pro oblast šasi a pneumatik, kteří to vyhodnocovali. Věřili jsme, že změna sklonu kol nám nepomůže a že to bude bezpečné," uvádí Whitmarsh dle Autosportu.
"Věříme, že Red Bull řešil větší dilema, protože dle jejich analýz by změna sklonu kol byla bezpečnější. Dostali se do podle mě do velmi nepříjemné situace. Budu o tom s Adrianem [Neweym] hovořit.
Myslím si, že ostatní týmy byly docela neústupné v tom, že by nám neměla být umožněna výměna poškozených pneumatik a změna sklonu kol, aniž bychom byli penalizováni startem z boxové uličky," pokračuje šéf McLarenu.
McLaren ani Ferrari doporučení Pirelli v Belgii nepřekročili (foto: Pirelli)
Zašel tým v nastavení sklonu kol dál, než doporučovalo Pirelli? "Ne. Neudělali jsme to v minulosti a neudělali jsme to ani teď. Jsme nakonec odpovědni za bezpečnost těchto pilotů a oni zde sklon snížili, jak možná víte. Přišli tím o trochu výkonnosti, ale jak se ukázalo, byla to správná věc," dodává Whitmarsh.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali ke stejné otázce řekl: "Za nás mohu říci, že jsme instrukce Pirelli přesně dodržovali. Pirelli jsou tady od toho, aby zajistili, že pneumatika je využívána tím nejlepším a nejbezpečnějším možným způsobem. Vyslechl jsem spoustu diskusí o problému s puchýři. Nevím, jak na tom byli ostatní, ale když jezdíte, pak si myslím, že je absolutně správné držet se instrukcí Pirelli."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.