Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si nemyslí, že by používání systému DRS ve Spa příliš usnadnilo předjíždění. Naopak si myslí, že systém zajistil správnou míru zábavy.
Systém DRS se ve Spa používal na dlouhé rovince Kemmel, která následuje po slavné zatáčce Eau Rouge. Došlo ke mnoha předjížděcím manévrům s pomocí tohoto systému, ovšem vzhledem k délce zmíněné rovinky se jezdec vpředu nemohl vůbec bránit.
Stefano Domenicali z Ferrari řekl, že efekt otevřeného zadního křídla byl ještě maximalizován, pokud se jezdec vzadu na svého soupeře dotáhl v Eau Rouge.
"To, co se stalo s DRS, jsme neočekávali. Většina jezdců se dokázala přiblížit už v zatáčce Eau Rouge, s příjezdem do aktivační zóny DRS pak byli už velmi, velmi blízko za vozem vpředu. Výhoda otevřeného křídla tak byla vyšší, než na jíných okruzích."
Příliš jednoduché, takové bylo předjíždění podle Domenicaliho
To Martin Whitmarsh z McLarenu má opačný názor. Podle něj byla míra předjížděcích manévrů shodná s tím, co chtějí fanoušci F1 během závodů vidět.
"Většina lidí to tak chce. FOTA dělala průzkum a ten ukázal, že většina z nich chce vidět právě více předjíždění. A pokud tolik lidí chce chce více předjíždění, bylo by dost arogantní je ignorovat. Proto jsme jim vyhověli," říká šéf stáje McLaren a předseda FOTA.
Navíc dodává, že se ne všechny předjížděcí manévry uskutečnily jen za pomoci DRS. Naráží tím hlavně na to, že jeden z jeho jezdců, Jenson Button, startoval 13. a dojel na třetím místě.
"Jenson ukázal pár pěkných manévrů, například po vnější straně trati. To je pro fanoušky dost atraktivní. Navíc se zdá, že se jim to líbí."
Konec rovinky Kemmel: zde docházelo k největšímu počtu předjetí
Whitmarsh také věří, že je to právě systém DRS, který umožňuje udržet sezonu zajímavou, i přes nadvládu Sebastiana Vettela.
"Dost lidí pochybuje o DRS a KERSu, kritizují ty systémy, ale podle mě dost přispěly ke zlepšení show.
Hlavní je, že je šampionát zajímavý, musíme prostě nabídnout dobrou show. Posledních pět závodů bylo velmi zajímavých, takže tento prostě musel být fantastický. Auta vypadala skvěle, bylo tam hodně předjíždění.
Žijeme Formulí 1 naplno, jsme mistrovstvím světa posedlí. A divákům musíme nabídnout dobrou show. Sice by to bylo ještě lepší, kdyby na špici bojovala stříbrná a rudá auta, ale na tom usilovně pracujeme."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.