Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si nemyslí, že by používání systému DRS ve Spa příliš usnadnilo předjíždění. Naopak si myslí, že systém zajistil správnou míru zábavy.
Systém DRS se ve Spa používal na dlouhé rovince Kemmel, která následuje po slavné zatáčce Eau Rouge. Došlo ke mnoha předjížděcím manévrům s pomocí tohoto systému, ovšem vzhledem k délce zmíněné rovinky se jezdec vpředu nemohl vůbec bránit.
Stefano Domenicali z Ferrari řekl, že efekt otevřeného zadního křídla byl ještě maximalizován, pokud se jezdec vzadu na svého soupeře dotáhl v Eau Rouge.
"To, co se stalo s DRS, jsme neočekávali. Většina jezdců se dokázala přiblížit už v zatáčce Eau Rouge, s příjezdem do aktivační zóny DRS pak byli už velmi, velmi blízko za vozem vpředu. Výhoda otevřeného křídla tak byla vyšší, než na jíných okruzích."
Příliš jednoduché, takové bylo předjíždění podle Domenicaliho
To Martin Whitmarsh z McLarenu má opačný názor. Podle něj byla míra předjížděcích manévrů shodná s tím, co chtějí fanoušci F1 během závodů vidět.
"Většina lidí to tak chce. FOTA dělala průzkum a ten ukázal, že většina z nich chce vidět právě více předjíždění. A pokud tolik lidí chce chce více předjíždění, bylo by dost arogantní je ignorovat. Proto jsme jim vyhověli," říká šéf stáje McLaren a předseda FOTA.
Navíc dodává, že se ne všechny předjížděcí manévry uskutečnily jen za pomoci DRS. Naráží tím hlavně na to, že jeden z jeho jezdců, Jenson Button, startoval 13. a dojel na třetím místě.
"Jenson ukázal pár pěkných manévrů, například po vnější straně trati. To je pro fanoušky dost atraktivní. Navíc se zdá, že se jim to líbí."
Konec rovinky Kemmel: zde docházelo k největšímu počtu předjetí
Whitmarsh také věří, že je to právě systém DRS, který umožňuje udržet sezonu zajímavou, i přes nadvládu Sebastiana Vettela.
"Dost lidí pochybuje o DRS a KERSu, kritizují ty systémy, ale podle mě dost přispěly ke zlepšení show.
Hlavní je, že je šampionát zajímavý, musíme prostě nabídnout dobrou show. Posledních pět závodů bylo velmi zajímavých, takže tento prostě musel být fantastický. Auta vypadala skvěle, bylo tam hodně předjíždění.
Žijeme Formulí 1 naplno, jsme mistrovstvím světa posedlí. A divákům musíme nabídnout dobrou show. Sice by to bylo ještě lepší, kdyby na špici bojovala stříbrná a rudá auta, ale na tom usilovně pracujeme."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.