Šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, si nemyslí, že by používání systému DRS ve Spa příliš usnadnilo předjíždění. Naopak si myslí, že systém zajistil správnou míru zábavy.
Systém DRS se ve Spa používal na dlouhé rovince Kemmel, která následuje po slavné zatáčce Eau Rouge. Došlo ke mnoha předjížděcím manévrům s pomocí tohoto systému, ovšem vzhledem k délce zmíněné rovinky se jezdec vpředu nemohl vůbec bránit.
Stefano Domenicali z Ferrari řekl, že efekt otevřeného zadního křídla byl ještě maximalizován, pokud se jezdec vzadu na svého soupeře dotáhl v Eau Rouge.
"To, co se stalo s DRS, jsme neočekávali. Většina jezdců se dokázala přiblížit už v zatáčce Eau Rouge, s příjezdem do aktivační zóny DRS pak byli už velmi, velmi blízko za vozem vpředu. Výhoda otevřeného křídla tak byla vyšší, než na jíných okruzích."
Příliš jednoduché, takové bylo předjíždění podle Domenicaliho
To Martin Whitmarsh z McLarenu má opačný názor. Podle něj byla míra předjížděcích manévrů shodná s tím, co chtějí fanoušci F1 během závodů vidět.
"Většina lidí to tak chce. FOTA dělala průzkum a ten ukázal, že většina z nich chce vidět právě více předjíždění. A pokud tolik lidí chce chce více předjíždění, bylo by dost arogantní je ignorovat. Proto jsme jim vyhověli," říká šéf stáje McLaren a předseda FOTA.
Navíc dodává, že se ne všechny předjížděcí manévry uskutečnily jen za pomoci DRS. Naráží tím hlavně na to, že jeden z jeho jezdců, Jenson Button, startoval 13. a dojel na třetím místě.
"Jenson ukázal pár pěkných manévrů, například po vnější straně trati. To je pro fanoušky dost atraktivní. Navíc se zdá, že se jim to líbí."
Konec rovinky Kemmel: zde docházelo k největšímu počtu předjetí
Whitmarsh také věří, že je to právě systém DRS, který umožňuje udržet sezonu zajímavou, i přes nadvládu Sebastiana Vettela.
"Dost lidí pochybuje o DRS a KERSu, kritizují ty systémy, ale podle mě dost přispěly ke zlepšení show.
Hlavní je, že je šampionát zajímavý, musíme prostě nabídnout dobrou show. Posledních pět závodů bylo velmi zajímavých, takže tento prostě musel být fantastický. Auta vypadala skvěle, bylo tam hodně předjíždění.
Žijeme Formulí 1 naplno, jsme mistrovstvím světa posedlí. A divákům musíme nabídnout dobrou show. Sice by to bylo ještě lepší, kdyby na špici bojovala stříbrná a rudá auta, ale na tom usilovně pracujeme."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.