Organizace týmu FOTA se v neděli dopoledne ve Spa sešla, aby projednala možnost konání testu F1 v půlce sezony 2012. Týmy Formule 1 se prozatimně dohodly, že v průběhu sezony 2012 otestují svoje vozy na italské trati v Mugellu, alespoň podle informací Autosportu.
Silverstone, Barcelona nebo Jerez, to byly tratě, o kterých týmy uvažovaly jako o vhodných kandidátech na uspořádání testu F1 v půlce sezony 2012. Jenže nakonec se rozhodly pro Mugello. Především malé týmy měly údajně tlačit na to, aby se test uskutečnil v Británii.
Předběžně by se měl test v Mugellu konat během prvního týdne v květnu mezi posledním zámořským závodem a prvním evropským. V Evropě bychom měli vozy F1 v příštím roce vidět poprvé 13. května ve Španělsku.
Trať v Itálii byla zvolena proto, že nabízí dobré zázemí a také možnost otestovat aerodynamiku vozu. Ferrari, které okruh vlastní, by se mělo spolupodílet na uspořádání testu, a tak by mělo být zabezpečeno, že náklady nebudou moc vysoké.
Jen dodejme, že před začátkem sezony 2012 čekají na účastníky MS tři oficiální testy. První se bude konat v Jerezu a další dva v Barceloně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.