Renault bude až do konce roku 2012 nastupovat se svým revolučním řešením výfuků ústících v přední části vozu u bočnicových panelů, přestože si v červenci vyzkoušel i tradiční řešení.
Podle šéfa týmu Erica Boulliera může tým ze současného řešení vyždímat ještě více výkonnosti: "Věříme, že naše výfuky vpředu stále mají potenciál, i když jsme ve vývoji občas sáhli vedle. Chystáme pár dobrých vylepšení. Zůstaneme tedy u nich a pravděpodobně je budeme využívat až do konce sezóny."
Renault během zmatků ohledně mapování motorů a jejich dočasného omezení narychlo vyvinul konvenční verzi výfuků ústících na zádi vozu. Ke slovu se dostala během testů na letištní rovince a také během tréninků v Silverstone, kdy se tým snažil vyhodnotit její potenciál. Přesto dále pracoval i se svou letos tradiční verzí.
Výfuky vzadu - typické pro monoposty všech týmů, pro Renault R31 ovšem unikátní
"Během diskusí ohledně mapování motorů jsme strávili hodně času vývojem výfuků ústících na zádi," přiznává Boullier. "Ve stejném čase jsme ale také vylepšili tunel a setrvali u vývoje předních výfuků."
Renaultu ale v posledních závodech dochází dech a s výkonností jde dolů. Pro Belgii chystá rozsáhlý balík vylepšení (psali jsme zde), který by mu měl pomoci nalézt formu z počátku sezóny a popasovat se s Mercedesem o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.