Po nedávném testu s vozem Renault R29 na okruhu Paula Ricarda se španělská závodnice, Maria de Villota, rozhodla proniknout i na startovní rošt F1.
Maria de Villota nedávno testovala s Renaultem a jízda s vozem F1 jí natolik uchvátila, že by se chtěla pokusit dostat i mezi závodní piloty F1 a po dlouhé době být další ženou ve startovním poli. Test se odehrál na okruhu Paula Ricarda ve Francii, který mimochodem vlastní Bernie Ecclestone, se kterým také vyjednával de Villotin manažer.
"Ano, můj manažer jednal s Berniem Ecclestonem," říká de Villota. Zároveň však říká, že do kokpitu jí neprotlačil Ecclestone, i když je o něm známo, že nevynechá jedinou příležitost, jak do F1 nalákat další sponzory. Určitě by rád viděl ženu v závodech F1, protože by to vzbudilo velkou pozornost u všech, kteří závody sledují.
"Máme s Renaultem velmi dobré vztahy a tuto příležitost nám dali oni. Zalíbilo se mi to, rozhodla jsem se, že chci být v F1 a proto podnikáme první nezbytné kroky. Uvidíme, jak se to dál vyvine."
Nepřišel však test s Renaultem a takové rozhodnutí příliš pozdě? Marie de Villota je 31 let a v takovém věku nebývá vstup do F1 jednoduchý. Něco takového si však Španělka nepřipouští: "Vše přišlo v pravou chvíli. Jsem teď v nejlepší fyzické kondici, mám hodně zkušeností. Myslím, že máme šanci a že je ten správný čas."
Žena ve Formuli 1, to by bylo opravdové oživení, vždyť poslední ženou, která jela závod F1, byla v roce 1992 Giovanna Amati.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.