Po nedávném testu s vozem Renault R29 na okruhu Paula Ricarda se španělská závodnice, Maria de Villota, rozhodla proniknout i na startovní rošt F1.
Maria de Villota nedávno testovala s Renaultem a jízda s vozem F1 jí natolik uchvátila, že by se chtěla pokusit dostat i mezi závodní piloty F1 a po dlouhé době být další ženou ve startovním poli. Test se odehrál na okruhu Paula Ricarda ve Francii, který mimochodem vlastní Bernie Ecclestone, se kterým také vyjednával de Villotin manažer.
"Ano, můj manažer jednal s Berniem Ecclestonem," říká de Villota. Zároveň však říká, že do kokpitu jí neprotlačil Ecclestone, i když je o něm známo, že nevynechá jedinou příležitost, jak do F1 nalákat další sponzory. Určitě by rád viděl ženu v závodech F1, protože by to vzbudilo velkou pozornost u všech, kteří závody sledují.
"Máme s Renaultem velmi dobré vztahy a tuto příležitost nám dali oni. Zalíbilo se mi to, rozhodla jsem se, že chci být v F1 a proto podnikáme první nezbytné kroky. Uvidíme, jak se to dál vyvine."
Nepřišel však test s Renaultem a takové rozhodnutí příliš pozdě? Marie de Villota je 31 let a v takovém věku nebývá vstup do F1 jednoduchý. Něco takového si však Španělka nepřipouští: "Vše přišlo v pravou chvíli. Jsem teď v nejlepší fyzické kondici, mám hodně zkušeností. Myslím, že máme šanci a že je ten správný čas."
Žena ve Formuli 1, to by bylo opravdové oživení, vždyť poslední ženou, která jela závod F1, byla v roce 1992 Giovanna Amati.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.