Vůz F1 netestovala žena od roku 2005, kdy do kokpitu usedla Katherine Legge. Renault však nedávno posadil do dva roky starého vozu Mariu de Villota.
Maria de Villota si dva roky starý vůz R29 vytkoušela na okruhu Paula Ricarda. Celý test odjela bez jakékoli technické závady.
"Jako žena jsem velmi ráda za příležitost testovat vůz F1," říká de Villota. "F1 je královnou motorsportu, vždy to byl můj sen.
Podmínky byly skvělé, vše šlo hladce. Tým mi vše hodně ulehčil. Netrvalo to moc dlouho, zvykla jsem si na vůz a pak už jsem jen zrychlovala," pochvaluje si Španělka nově nabytou zkušenost.
Spolupráci si pochvaluje i Eric Boullier, šéf Renaultu.
"Rádi jsme jí tuto možnost nabídli. Jako tým je naším cílem objevovat talenty a dávat jim šanci ukázat, co v nich je.
Maria dělala přesně to, co se od ní čekalo. Předvedla pár rychlých kol, za celý den snad nic nezkazila."
A kdo že vlastně Maria de Villota je? Narodila se 13. ledna 1980 a je dcerou Emilia de Villoty, který se mezi lety 1976 - 1982 účastnil patnácti Velkých cen, kvalifikoval se však pouze do dvou. Ve VC Španělska 1977 skončil třináctý, ve VC Rakouska v tom samém roce pak dojel na 17. místě.
Jeho dcera Maria v letech 2001 - 2005 jezdila ve španělské F3. Poté pokračovala ve Ferrari Challenge, v sezonách 2006 a 2007 jezdila šampionát WTCC.
Dále působila například v šampionátu španělského mistrovství vozů GT nebo Formula Palmer Audi. V současnosti jezdí v Superleague Formula za tým Atlética Madrid.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.