Vůz F1 netestovala žena od roku 2005, kdy do kokpitu usedla Katherine Legge. Renault však nedávno posadil do dva roky starého vozu Mariu de Villota.
Maria de Villota si dva roky starý vůz R29 vytkoušela na okruhu Paula Ricarda. Celý test odjela bez jakékoli technické závady.
"Jako žena jsem velmi ráda za příležitost testovat vůz F1," říká de Villota. "F1 je královnou motorsportu, vždy to byl můj sen.
Podmínky byly skvělé, vše šlo hladce. Tým mi vše hodně ulehčil. Netrvalo to moc dlouho, zvykla jsem si na vůz a pak už jsem jen zrychlovala," pochvaluje si Španělka nově nabytou zkušenost.
Spolupráci si pochvaluje i Eric Boullier, šéf Renaultu.
"Rádi jsme jí tuto možnost nabídli. Jako tým je naším cílem objevovat talenty a dávat jim šanci ukázat, co v nich je.
Maria dělala přesně to, co se od ní čekalo. Předvedla pár rychlých kol, za celý den snad nic nezkazila."
A kdo že vlastně Maria de Villota je? Narodila se 13. ledna 1980 a je dcerou Emilia de Villoty, který se mezi lety 1976 - 1982 účastnil patnácti Velkých cen, kvalifikoval se však pouze do dvou. Ve VC Španělska 1977 skončil třináctý, ve VC Rakouska v tom samém roce pak dojel na 17. místě.
Jeho dcera Maria v letech 2001 - 2005 jezdila ve španělské F3. Poté pokračovala ve Ferrari Challenge, v sezonách 2006 a 2007 jezdila šampionát WTCC.
Dále působila například v šampionátu španělského mistrovství vozů GT nebo Formula Palmer Audi. V současnosti jezdí v Superleague Formula za tým Atlética Madrid.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.