John Gates, mechanik, který se stará u vozu Sebastiena Vettela o gumy, mluví o svých úkolech, které zastává během závodního víkendu a o výzvách v roce 2011.
Dříve jezdci i týmy již před startem samotného závodu věděli, jak na tom zhruba jsou. V neděli dopoledne se totiž jezdil warm-up. Pověra, že nedělní směna mechaniků po odřeknutí dopoledního warm-upu začíná až půl hodiny před startem závodu, kdy se vozy vydávají na startovní rošť, je však mylná.
To potvrzuje i technik, který se stará o gumy na voze úřadujícího mistra světa, Sebastiana Vettela. Ještě předtím, než Němec vyjede na trať, musí udělat hned několik úkonů: "První, co nás zajímá je tlak v pneumatikách, který poté různě upravujeme. Dále musíme zkontrolovat, jestli jsou všechny gumy ve stejné optimální teplotě. Poté předložím inženýrům plán, co se bude s pneumatikami dít. Dále projednáváme, jak by se pneumatiky mohly nebo měly chovat."
Především nové gumy Pirelli, které se v průběhu závodu chovají mnohdy nepředvídatelně, udělaly z Gatesovy práce velkou výzvu: "Strategie je teď velmi nepředvídatelná. Vždy máme připraven záložní plán, občas se stane, že nastane i další varianta záložního plánu."
Co je pro takového technika vrcholem víkendu? "Nejzajímavější částí mé práce jsou kvalifikace a závody. Je to opravdu adrenalin. Jediné, co se na voze během závodu mění, jsou gumy. Proto je moje práce tak vzrušující."
Gates tedy musí být velmi přizpůsobivý, aby byl schopný měnit pneumatikovou stragii během závodu: "Malá chyba může skončit velkým problémem. Kontrolu nad stavem udržíte pouze tehdy, pokud zůstanete klidní a rozvážní. To je klíč k úspěchu. Já ale tlak miluji."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.