John Gates, mechanik, který se stará u vozu Sebastiena Vettela o gumy, mluví o svých úkolech, které zastává během závodního víkendu a o výzvách v roce 2011.
Dříve jezdci i týmy již před startem samotného závodu věděli, jak na tom zhruba jsou. V neděli dopoledne se totiž jezdil warm-up. Pověra, že nedělní směna mechaniků po odřeknutí dopoledního warm-upu začíná až půl hodiny před startem závodu, kdy se vozy vydávají na startovní rošť, je však mylná.
To potvrzuje i technik, který se stará o gumy na voze úřadujícího mistra světa, Sebastiana Vettela. Ještě předtím, než Němec vyjede na trať, musí udělat hned několik úkonů: "První, co nás zajímá je tlak v pneumatikách, který poté různě upravujeme. Dále musíme zkontrolovat, jestli jsou všechny gumy ve stejné optimální teplotě. Poté předložím inženýrům plán, co se bude s pneumatikami dít. Dále projednáváme, jak by se pneumatiky mohly nebo měly chovat."
Především nové gumy Pirelli, které se v průběhu závodu chovají mnohdy nepředvídatelně, udělaly z Gatesovy práce velkou výzvu: "Strategie je teď velmi nepředvídatelná. Vždy máme připraven záložní plán, občas se stane, že nastane i další varianta záložního plánu."
Co je pro takového technika vrcholem víkendu? "Nejzajímavější částí mé práce jsou kvalifikace a závody. Je to opravdu adrenalin. Jediné, co se na voze během závodu mění, jsou gumy. Proto je moje práce tak vzrušující."
Gates tedy musí být velmi přizpůsobivý, aby byl schopný měnit pneumatikovou stragii během závodu: "Malá chyba může skončit velkým problémem. Kontrolu nad stavem udržíte pouze tehdy, pokud zůstanete klidní a rozvážní. To je klíč k úspěchu. Já ale tlak miluji."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.