Dlouholetá stálice F1, Rubens Barrichello, se směje zvěstem, podle kterých na konci sezony ukončí kariéru. Bude tedy jezdit u Williamsu i v roce 2012?
Rubens se v F1 pohybuje již od roku 1993. Je tedy nejdéle jezdícím pilotem v poli. Jeho cesta k Williamsu vedla přes Jordan, Steward, Ferrari, Hondu a Brawn. Na svém kontě má již 315 odjetých velkých cen, což je v současnosti rekord celé F1.
I přesto však sympatický Brazilec nevypadá nějak unaveně. "Viděl jsem nějaké zvěsti, podle kterých bych měl přestat se závoděním. Tomu se můžu jen smát. Vše, co chci, je závodit," řekl Rubens pro Pitpass. Po zisku dvou titulů více-mistra světa a vítězství v jedenácti závodech by si člověk mohl myslet, že je Barrichello spokojený.
Letos po závodu nemá Rubens většinou co slavit...
"Pracujeme dvojnásobně tvrdě, abychom příští rok měli dobré auto. Jsou zde určité problémy, ale jsme tu od toho, abychom je vyřešili." Pro tým jsou zkušení piloti při stavbě auta velmi důležití. Toho si je Rubens samozřejmě vědom. "Williams mě potřebuje stejně tak, jako já potřebuji je."
Jestli si udrží svůj kokpit i pro sezonu 2012, je zatím nejasné. Výsledky uplynulých závodů nebyly nějak oslnivé. Pastor Maldonado dokonce ještě nezískal ani bod. "Řekl jsem Williamsu, že bych okamžitě podepsal dvouletý kontrakt, pokud by mi ho nabídli."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.