Dlouholetá stálice F1, Rubens Barrichello, se směje zvěstem, podle kterých na konci sezony ukončí kariéru. Bude tedy jezdit u Williamsu i v roce 2012?
Rubens se v F1 pohybuje již od roku 1993. Je tedy nejdéle jezdícím pilotem v poli. Jeho cesta k Williamsu vedla přes Jordan, Steward, Ferrari, Hondu a Brawn. Na svém kontě má již 315 odjetých velkých cen, což je v současnosti rekord celé F1.
I přesto však sympatický Brazilec nevypadá nějak unaveně. "Viděl jsem nějaké zvěsti, podle kterých bych měl přestat se závoděním. Tomu se můžu jen smát. Vše, co chci, je závodit," řekl Rubens pro Pitpass. Po zisku dvou titulů více-mistra světa a vítězství v jedenácti závodech by si člověk mohl myslet, že je Barrichello spokojený.
Letos po závodu nemá Rubens většinou co slavit...
"Pracujeme dvojnásobně tvrdě, abychom příští rok měli dobré auto. Jsou zde určité problémy, ale jsme tu od toho, abychom je vyřešili." Pro tým jsou zkušení piloti při stavbě auta velmi důležití. Toho si je Rubens samozřejmě vědom. "Williams mě potřebuje stejně tak, jako já potřebuji je."
Jestli si udrží svůj kokpit i pro sezonu 2012, je zatím nejasné. Výsledky uplynulých závodů nebyly nějak oslnivé. Pastor Maldonado dokonce ještě nezískal ani bod. "Řekl jsem Williamsu, že bych okamžitě podepsal dvouletý kontrakt, pokud by mi ho nabídli."
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.