Turecko by rádo pořádalo Grand Prix i v příštím roce. Mezi patřičnými lidmi by se mělo opět začít jednat.
Aktuální kalendář pro příští sezonu má 20 závodů, ale s Tureckem se v něm nepočítá. I přesto lidé z Turecka bojují za zachování VC. Příští rok by se mělo jet poprvé v americkém Austinu a kalendář může mít maximálně 20 závodů, takže pokud by se mělo jet v Turecku, tak by musela nějaká země vypadnout. Momentálně drží Černého Petra nepřekvapivě Istanbul.
I přes zajímavou podívanou v minulých letech počty návštěvníků na okruhu klesaly. I přesto chtějí Turci o jejich šanci zabojovat. "Ve VC v roce 2012 doufáme, ale bude záležet na jednáních," říká Ferruh Gundogan, člen obchodní komory, pro Autosport.
V Turecku bývají zajímavé závody, obzvláště zatáčka č. 8 je všemi oblíbená...
"Konečný kalendář pro sezonu 2012 ještě nebyl zveřejněn. Ještě běží jednání mezi tureckým ministerstvem sportu a FOM. Je těžké říci, jestli Turecko již nepropáslo svoji možnost," pokračuje Gundogan. Aktuálně by se měla hledat cesta jak zvýšit atraktivitu F1 v zemi.
"Snažil jsem se jednat z vládou a přesvědčit je o nutnosti mít závod F1. Sport by měl být v blízkém kontaktu s ministerstvem školství. Oni se o F1 hodně zajímají. Momentálně diskutujeme o variantách, jak zvýšit komerční aktraktivitu F1 v zemi."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.