Návrh kalendáře příští sezóny se příliš nezamlouvá týmům. Spokojený s ním není ani prezident indické federace pro motorsport Vicky Chandhok.
Formuli jedna čeká příští rok několik změn. Z rozpisu velkých cen vypadl závod v Turecku, přibyla Velká cena USA. Otvírák se vrátil do Austrálie, finále do Brazílie. Několik závodů se v kalendáři výrazně přesunulo. Rozpis ještě není oficiálně uzavřen a týmy vzášejí své námitky. Přidal se k nim také prezident indické federace pro motorsport Vicky Chandhok.
Týmům se nezdají zbytečné přesuny, které přeskládání kalendáře způsobí. Raději by viděly logičtější návaznost závodů, aby nemusely létat s veškerou výbavou kolem světa. Svou troškou do mlýna přispěl také Chandhok. Velká cena Indie se letos pojede poprvé a její datum je stanoveno na říjen. V příštím kalendáři se však posunula na duben. A to podle prezidenta federace není dobře.
Šéfové týmů nejsou s představeným kalendářem spokojení a požadují úpravy
"Nejsem s dubnem spokojený, protože bude horko. Pokud to bude v dubnu, pojedeme. Opravdu se ale domnívám, že ideální data pro Indii jsou v chladnějších obdobích. Možná březen nebo říjen, listopad, prosinec," citovala otce závodníka Karuna Chandhoka agentura Reuters.
Prezident se také dušoval, že přeložení inspekční návštěvy Charlieho Whitinga ze začátku srpna na 1. září nesignalizuje žádné potíže. Jedná se podle něj pouze o logickou organizační změnu. "Jede na konci měsíce navštívit Koreu, na zpáteční cestě poletí přes Dillí. Takže se v Dillí zastaví, je to pro FIA logické. Datum inspekce je souhrou okolností, čistě proceduální," řekl Chandhok.
Rozestavěný okruh v Novém Dillí, ilustrační fotografie
Prezident indické federace pro motorsport je přesvědčen, že Velká cena Indie bude velkolepá podívaná. "Byl jsem na každičké trati na světě. Tahle bude jedna z nejrychlejších. 1,2 kilometrů dlouhá rovinka a tři zatáčky, které teď byly přepracovány - splňují nové směrnice FIA pro usnadnění předjíždění. Podle mě to bude fantastické. Možností k předjíždění bude hodně," pochvaloval si Chandhok.
Jeho slova budeme moci posoudit už brzy. První Velká cena Indie se pojede na okruhu Buddh International Circuit v Novém Dillí 30. října.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.