Návrh kalendáře příští sezóny se příliš nezamlouvá týmům. Spokojený s ním není ani prezident indické federace pro motorsport Vicky Chandhok.
Formuli jedna čeká příští rok několik změn. Z rozpisu velkých cen vypadl závod v Turecku, přibyla Velká cena USA. Otvírák se vrátil do Austrálie, finále do Brazílie. Několik závodů se v kalendáři výrazně přesunulo. Rozpis ještě není oficiálně uzavřen a týmy vzášejí své námitky. Přidal se k nim také prezident indické federace pro motorsport Vicky Chandhok.
Týmům se nezdají zbytečné přesuny, které přeskládání kalendáře způsobí. Raději by viděly logičtější návaznost závodů, aby nemusely létat s veškerou výbavou kolem světa. Svou troškou do mlýna přispěl také Chandhok. Velká cena Indie se letos pojede poprvé a její datum je stanoveno na říjen. V příštím kalendáři se však posunula na duben. A to podle prezidenta federace není dobře.
Šéfové týmů nejsou s představeným kalendářem spokojení a požadují úpravy
"Nejsem s dubnem spokojený, protože bude horko. Pokud to bude v dubnu, pojedeme. Opravdu se ale domnívám, že ideální data pro Indii jsou v chladnějších obdobích. Možná březen nebo říjen, listopad, prosinec," citovala otce závodníka Karuna Chandhoka agentura Reuters.
Prezident se také dušoval, že přeložení inspekční návštěvy Charlieho Whitinga ze začátku srpna na 1. září nesignalizuje žádné potíže. Jedná se podle něj pouze o logickou organizační změnu. "Jede na konci měsíce navštívit Koreu, na zpáteční cestě poletí přes Dillí. Takže se v Dillí zastaví, je to pro FIA logické. Datum inspekce je souhrou okolností, čistě proceduální," řekl Chandhok.
Rozestavěný okruh v Novém Dillí, ilustrační fotografie
Prezident indické federace pro motorsport je přesvědčen, že Velká cena Indie bude velkolepá podívaná. "Byl jsem na každičké trati na světě. Tahle bude jedna z nejrychlejších. 1,2 kilometrů dlouhá rovinka a tři zatáčky, které teď byly přepracovány - splňují nové směrnice FIA pro usnadnění předjíždění. Podle mě to bude fantastické. Možností k předjíždění bude hodně," pochvaloval si Chandhok.
Jeho slova budeme moci posoudit už brzy. První Velká cena Indie se pojede na okruhu Buddh International Circuit v Novém Dillí 30. října.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.