Tým Renault oznámil, že požár na Heidfeldově voze byl natolik destruktivní, že nezbývá nic jiného než pro německého pilota připravit nové šasi.
Tým Lotus Renault GP není schopný obnovit základní funkčnost původního šasi vozu Nicka Heidfelda, který utrpěl vážné poškození během požáru při Velké ceně Maďarska. Dle inženýrů týmu je poškození konstrukce příliš zásadní na to, aby se dala obnovit jeho funkčnost. Vůz R31 se ocitl v plamenech poté, co německý pilot opustil boxovou uličku po delší zastávce u svých mechaniků. Vysokou teplotu nevydržela tlaková nádoba se stlačeným vzduchem a následně explodovala.
James Allison, technický ředitel Lotus Renault GP, podrobně vysvětluje, co se v Maďarsku stalo: „Tak jako u všech nehod, i tady je to kombinace více faktorů, které způsobily požár vozu. V první řadě jsme do závodu nastoupili s lehce odlišným nastavením motoru oproti kvalifikaci, takže produkce výfukových plynů byla teplejší, než je obvyklé. Myslíme si, že tento faktor zvýšil teplotu v oblasti výfukového potrubí a také způsobil trhlinu na nátrubku spojující motor s potrubím. Dospěli jsme též k názoru, že tato trhlina se během úvodních kol rozšiřovala a vše vyvrcholilo při zastávce v boxech. Nedalo se to odhalit dříve, protože ona závada se projevila v místech, kde není teplotní čidlo. Zastávka nám trvala déle, než je obvyklé, a s vysokootáčkovým motorem je 6,3 s hodně. Při těchto podmínkách se teplota zvyšuje asi o 100°C za sekundu, takovýto nárůst teploty byl fatální pro výfukové potrubí a způsobil vznícení spodní části karoserie. Následná exploze byla způsobena vzduchovou bombičkou, která slouží k ovládání ventilů. Přehřála se a zákonitě musela explodovat."
V současné době je Renault v neustálém kontaktu s orgány FIA, aby poskytl podrobnou zprávu o tom, co se přihodilo. Tým je také povinen poskytnout informace o tom, jaká byla přijata opatření, aby se podobná havárie v budoucnu neopakovala.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.