Tým Renault oznámil, že požár na Heidfeldově voze byl natolik destruktivní, že nezbývá nic jiného než pro německého pilota připravit nové šasi.
Tým Lotus Renault GP není schopný obnovit základní funkčnost původního šasi vozu Nicka Heidfelda, který utrpěl vážné poškození během požáru při Velké ceně Maďarska. Dle inženýrů týmu je poškození konstrukce příliš zásadní na to, aby se dala obnovit jeho funkčnost. Vůz R31 se ocitl v plamenech poté, co německý pilot opustil boxovou uličku po delší zastávce u svých mechaniků. Vysokou teplotu nevydržela tlaková nádoba se stlačeným vzduchem a následně explodovala.
James Allison, technický ředitel Lotus Renault GP, podrobně vysvětluje, co se v Maďarsku stalo: „Tak jako u všech nehod, i tady je to kombinace více faktorů, které způsobily požár vozu. V první řadě jsme do závodu nastoupili s lehce odlišným nastavením motoru oproti kvalifikaci, takže produkce výfukových plynů byla teplejší, než je obvyklé. Myslíme si, že tento faktor zvýšil teplotu v oblasti výfukového potrubí a také způsobil trhlinu na nátrubku spojující motor s potrubím. Dospěli jsme též k názoru, že tato trhlina se během úvodních kol rozšiřovala a vše vyvrcholilo při zastávce v boxech. Nedalo se to odhalit dříve, protože ona závada se projevila v místech, kde není teplotní čidlo. Zastávka nám trvala déle, než je obvyklé, a s vysokootáčkovým motorem je 6,3 s hodně. Při těchto podmínkách se teplota zvyšuje asi o 100°C za sekundu, takovýto nárůst teploty byl fatální pro výfukové potrubí a způsobil vznícení spodní části karoserie. Následná exploze byla způsobena vzduchovou bombičkou, která slouží k ovládání ventilů. Přehřála se a zákonitě musela explodovat."
V současné době je Renault v neustálém kontaktu s orgány FIA, aby poskytl podrobnou zprávu o tom, co se přihodilo. Tým je také povinen poskytnout informace o tom, jaká byla přijata opatření, aby se podobná havárie v budoucnu neopakovala.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.