Flavio Briatore, bývalý šéf týmu Renault, zhodnotil technologii dnešních vozů formule 1 a zavzpomínal na dobu daleko prozaičtější.
Podle Flavia Briatoreho by formule 1 neměla být jen v rukou inženýrů a konstruktérů, ale daleko větší prostor by měl být věnován pilotům, kteří by měli být tím rozhodujícím nebo převažujícím faktorem k úspěchu.
„Musíme snížit nejen náklady, ale i množství nových technologií - dnešní piloti jsou odkázaní na mačkání tlačítek zprava doleva na svém volantu,“ podotkl Briatore, který si až do roku 2013 odpykává diskvalifikaci po “crashgate”.
„Inženýři a technici mají vše pod kontrolou“, upřesňuje svá slova Flavio, „složitě interpretovatelná pravidla jim nahrávají do karet. Viděli jsem, co se dělo v Silverstone se změnou pravidel během sezony. Diváky nezajímají tyto tahanice, chtějí se bavit a vidět pěkné souboje na trati mezi jezdci. Formule 1 by se měla vrátit k normálu, tak jak tomu bylo za dob Ayrtona Senny, Alaina Prosta a Nigela Mansella nebo v počátku kariery Fernanda Alonsa. V posledních pěti nebo šesti letech je tento sport příliš závislý na nových technologiích“.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.