Flavio Briatore, bývalý šéf týmu Renault, zhodnotil technologii dnešních vozů formule 1 a zavzpomínal na dobu daleko prozaičtější.
Podle Flavia Briatoreho by formule 1 neměla být jen v rukou inženýrů a konstruktérů, ale daleko větší prostor by měl být věnován pilotům, kteří by měli být tím rozhodujícím nebo převažujícím faktorem k úspěchu.
„Musíme snížit nejen náklady, ale i množství nových technologií - dnešní piloti jsou odkázaní na mačkání tlačítek zprava doleva na svém volantu,“ podotkl Briatore, který si až do roku 2013 odpykává diskvalifikaci po “crashgate”.
„Inženýři a technici mají vše pod kontrolou“, upřesňuje svá slova Flavio, „složitě interpretovatelná pravidla jim nahrávají do karet. Viděli jsem, co se dělo v Silverstone se změnou pravidel během sezony. Diváky nezajímají tyto tahanice, chtějí se bavit a vidět pěkné souboje na trati mezi jezdci. Formule 1 by se měla vrátit k normálu, tak jak tomu bylo za dob Ayrtona Senny, Alaina Prosta a Nigela Mansella nebo v počátku kariery Fernanda Alonsa. V posledních pěti nebo šesti letech je tento sport příliš závislý na nových technologiích“.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.