Renault Nicka Heidfelda vzplanul s největší pravděpodobností kvůli příliš dlouhé zastávce v boxech. Trojnásobně delší stání způsobilo přehřátí výfukového potrubí, které zapříčinilo požár.
Velká cena Maďarska letos nebyla zajímavá pouze souboji na špici. O pořádný rozruch se postaral, ač nedobrovolně, také Nick Heidfeld. Na výjezdu z boxové uličky jeho Renault zachvátily plameny a Němec hbitě předvedl, kde má svoje kořeny úsloví Utíká, jako by mu za patami hořelo.
Podle prozatímního vyšetřování Renaultu se zdá, že za požár může příliš dlouhá zastávka v boxech. Normálně trvá samotná zastávka okolo tří až čtyř vteřin, kvůli zaseknuté matici jednoho z kol se však ta Heidfeldova prodloužila na deset až dvanáct vteřin. Dopředu vyvedené výfukové potrubí se zřejmě přehřálo a už na odjezdu ze stání se od něj vznítila karoserie.
Nick Heidfeld v Maďarsku šťastně unikl z hořícího monopostu
Jezdec poměrně rychle zareagoval a vůz odstavil. Když se k němu seběhli maršálci, aby oheň uhasili, na levé straně monopostu došlo k menší explozi. Byla to zřejmě reakce na kontakt studené hasicí pěny s malou plynovou nádržkou na boku vozu. Ta je na monopostech umístěna, aby zásobovala pneumatické ventily v motoru.
Úlomky rozletivší se při výbuchu zasáhly jednoho z traťových komisařů, zástupci okruhu Hungaroring však potvrdili, že je až na modřiny na noze v pořádku.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.