Sebastian Buemi si do závodu v Maďarsku nese nepříjemnou penalizaci pěti míst na startu. Jak se na penalizaci dívá čtvrtý nejpilnější jezdec prvního tréninku?
Jezdec Toro Rossa byl potrestán za obranný manévr při GP Německa, kdy v desátém kole podle komisařů způsobil nehodu s Nickem Heidfeldem. Zatímco pro Němce tímto závod definitivně skončil, Sebastian Buemi mohl nadále pokračovat, i když kolize a nutná zastávka v boxech mu již neumožnila bodovat.
„Byl to tvrdý trest,“ řekl Buemi pro Autosport. „Při pohledu z vrchu je to těžké pochopit, protože zejména při brzdění nemůžete vědět, kde přesně Nick je.“
„Když si prohlédnete některé boční a zadní záběry, můžete tomu porozumět. Pevně věřím tomu, že před brzděním byl stále za mnou. Jel jsem normální stopu a je to bílá kde brzdíme, ale on se vrhl do prázdna.“
„Rozhodně jsem nečekal, že udělá tohle při brzdění, protože jeho šance na předjetí bez kolize byly velmi malé,“ dodal Švýcar, který i přes penalizaci věří v dobrý průběh víkendu a upozorňuje na to, že zde loni zvládl Kamuj Kobajaši bodovat ze zadních pozic.
A jak viděl celý manévr Nick Heidfeld? „Byl jsem na pravé straně a nebylo se kam přesunout nebo kam jet. Tlačil mě do trávy a přišla nehoda, které jsem se již nemohl nijak vyhnou, potom co udělal.“
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.