Výrobce pneumatik Pirelli schvaluje snahu Asociace týmů formule jedna (FOTA) zrušit zákaz testování v průběhu sezóny. Uvítal by ale, kdyby se pořádalo na některém z aktivních okruhů.
Zástupci týmů sdružených v Asociaci se blíží dohodě o znovuzavedení testů v průběhu sezóny. Na poslední schůzi FOTA na okruhu Nürburgring už padaly konkrétní návrhy, jak by testování od roku 2012 mohlo vypadat (informovali jsme o tom zde).Finančně nejvíce přijatelnou variantou se zdá být přesunutí jednoho z předsezónních testů na léto. Počet testovacích dní by zůstal stejný, změnilo by se pouze rozložení. Dvanáct testovacích dní by měly týmy k dispozici v zimě, tři v létě.
Dodavatel pneumatik s tímto modelem souhlasí a je mu nakloněn, navrhuje však, aby se testování odjelo po některé z velkých cen, nikoli na jednom z evropských pro formuli jedna nevyužívaných okruhů, jak navrhovala FOTA.„Pro nás by bylo ideální zůstat, jako to děláme po testu mladých jezdců v Abú Zabí, protože tak získáte všechna data ze závodu plus data z různých modifikací. Z našeho úhlu pohledu by tedy bylo ideální zůstat po některém ze závodů, je celkem jedno kde,“ vyjádřil sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery zrušení zákazu testování v průběhu sezóny podpořil
Zástupci týmů formule jedna navrhovali testování před evropskou částí šampionátu na některém z nezávodních okruhů, například v Mugellu. Do konečné podoby testování však ještě výrazně zasáhne konečná podoba kalendáře pro příští sezónu, na které pracuje Mezinárodní automobilová federace a Bernie Ecclestone.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.