Sebastien Buemi nebude na letošní Velkou cenu Německa vzpomínat rád. Po včerejším vyloučení z kvalifikace dostal po závodě od komisařů další trest, penalizaci za vytlačení Nicka Heidfelda z trati.
Švýcar by se dal označit za nejproblémovějšího závodníka letošních závodů formule jedna na Nürburgringu. Komisaři Mezinárodní automobilové federace mu dnes udělili další trest, který si s sebou Buemi odveze na Velkou cenu Maďarska.
Závodník Toro Rossa bojoval o pozici ve Velké ceně Německa s domácím jezdcem Nickem Heidfeldem. Pravým zadním kolem zavadil o Němcův monopost, černý Renault následně ve vysoké rychlosti vyjel z trati a cestou sestřelil jednu z kamer. Pro Heidfelda závod skončil, Buemi musel do boxů na výměnu kol.
„Heidfeld do mě najel v šikaně a propíchl mi pravé zadní kolo. Musel jsem zastavit na výměnu kol, což mi ještě víc pokazilo strategii, a protože nepršelo, bylo po všem,“ okomentoval svůj závod Buemi, který dojel patnáctý.
Komisaři FIA ocenili kontakt dvou vozů potrestáním Buemiho. Švýcar se bude muset na startu do Velké ceny Maďarska příští týden posunout o pět míst vzad.
První trest dostal smolař Buemi už včera po kvalifikaci, kdy při namátkové kontrole komisaři odhalili nepovolené přísady v palivu jeho Toro Rossa. Látky se podle šéfa týmu Franze Tosta do benzínu dostaly při problémech s palivovým čerpadlem.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.