Sebastien Buemi nebude na letošní Velkou cenu Německa vzpomínat rád. Po včerejším vyloučení z kvalifikace dostal po závodě od komisařů další trest, penalizaci za vytlačení Nicka Heidfelda z trati.
Švýcar by se dal označit za nejproblémovějšího závodníka letošních závodů formule jedna na Nürburgringu. Komisaři Mezinárodní automobilové federace mu dnes udělili další trest, který si s sebou Buemi odveze na Velkou cenu Maďarska.
Závodník Toro Rossa bojoval o pozici ve Velké ceně Německa s domácím jezdcem Nickem Heidfeldem. Pravým zadním kolem zavadil o Němcův monopost, černý Renault následně ve vysoké rychlosti vyjel z trati a cestou sestřelil jednu z kamer. Pro Heidfelda závod skončil, Buemi musel do boxů na výměnu kol.
„Heidfeld do mě najel v šikaně a propíchl mi pravé zadní kolo. Musel jsem zastavit na výměnu kol, což mi ještě víc pokazilo strategii, a protože nepršelo, bylo po všem,“ okomentoval svůj závod Buemi, který dojel patnáctý.
Komisaři FIA ocenili kontakt dvou vozů potrestáním Buemiho. Švýcar se bude muset na startu do Velké ceny Maďarska příští týden posunout o pět míst vzad.
První trest dostal smolař Buemi už včera po kvalifikaci, kdy při namátkové kontrole komisaři odhalili nepovolené přísady v palivu jeho Toro Rossa. Látky se podle šéfa týmu Franze Tosta do benzínu dostaly při problémech s palivovým čerpadlem.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.