Týmy Formule 1 se blíží dohodě týkající se opětovného zavedení testování v průběhu závodní sezóny. S čím včera přišly na společné schůzce v rámci FOTA v Německu?
Prezident FIA Jean Todt se již dříve vyslovil pro zrušení zákazu testování v průběhu sezóny, což je neustálým námětem kritiky ze strany Ferrari. Šéfové týmů na včerejší schůzce v Nürburgringu dle Autosportu našly společnou řeč a zformulovali plán, který by se měl těšit obecné podpoře všech stran.
Na některých detailech je stále třeba se dohodnout, týmy se však vyslovily pro uspořádání třídenního testu na počátku evropského turné F1. Jednou z možností, kde by se mohl uskutečnit, je Mugello.
Jak to ale udělat, aby nemusely být zavedeny testovací týmy a náklady nešplhaly opět nahoru? Plán je takový, že by se zrušil jeden z předsezonních testů - místo 15 dní by týmy před začátkem sezóny testovaly v roce 2012 pouze 12 dní.
Williams FW33 během předsezónních testů v Jerezu v přechodném zbarvení(foto: AT&T Williams F1)
Týmy nyní čekají, až dostanou od Bernieho Ecclestona a FIA finální verzi kalendáře. Nový test by chtěly zařadit do třítýdenní pauzy - ideální by byla přestávka mezi zámořskými závody a první velkou cenou na evropském kontinentu.
Podle předsedy FOTA Martina Whitmarshe by se ho nemuseli účastnit pouze závodní piloti: "Rádi testujeme. Vnímám klady i zápory návratu testování v průběhu sezóny a myslím si, že to by byla příležitost pro mladší jezdce, aby nasbírali kilometry. Podle mě nemusíme nezbytně nutit do několikadenní práce naše závodní piloty."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.