Týmy Formule 1 se blíží dohodě týkající se opětovného zavedení testování v průběhu závodní sezóny. S čím včera přišly na společné schůzce v rámci FOTA v Německu?
Prezident FIA Jean Todt se již dříve vyslovil pro zrušení zákazu testování v průběhu sezóny, což je neustálým námětem kritiky ze strany Ferrari. Šéfové týmů na včerejší schůzce v Nürburgringu dle Autosportu našly společnou řeč a zformulovali plán, který by se měl těšit obecné podpoře všech stran.
Na některých detailech je stále třeba se dohodnout, týmy se však vyslovily pro uspořádání třídenního testu na počátku evropského turné F1. Jednou z možností, kde by se mohl uskutečnit, je Mugello.
Jak to ale udělat, aby nemusely být zavedeny testovací týmy a náklady nešplhaly opět nahoru? Plán je takový, že by se zrušil jeden z předsezonních testů - místo 15 dní by týmy před začátkem sezóny testovaly v roce 2012 pouze 12 dní.
Williams FW33 během předsezónních testů v Jerezu v přechodném zbarvení(foto: AT&T Williams F1)
Týmy nyní čekají, až dostanou od Bernieho Ecclestona a FIA finální verzi kalendáře. Nový test by chtěly zařadit do třítýdenní pauzy - ideální by byla přestávka mezi zámořskými závody a první velkou cenou na evropském kontinentu.
Podle předsedy FOTA Martina Whitmarshe by se ho nemuseli účastnit pouze závodní piloti: "Rádi testujeme. Vnímám klady i zápory návratu testování v průběhu sezóny a myslím si, že to by byla příležitost pro mladší jezdce, aby nasbírali kilometry. Podle mě nemusíme nezbytně nutit do několikadenní práce naše závodní piloty."
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.