NÜRBURGRING - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku před Velkou cenou Německa létaly Red Bully. Nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho týmový kolega Mark Webber, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Zelené světlo na konci boxové uličky odstartovalo dnešní třetí trénink, nad okruhem sice byly mraky, ale po celou dobu tréninku nespadla ani kapka.
Na trať vyjelo k instalačnímu kolu téměř celé pole, někteří si na konci boxové uličky zkoušeli starty. Celkem rychle se ale vše uklidnilo a dlouhou dobu byl na okruhu nezvyklý klid. První čas zaznamenal D'Ambrosio, 1:46,020 min. V následujících kolech ještě vylepšil a dlouho zůstal v čele.
Dvacet minut po startu už bylo na trati rušno, času nebylo mnoho, většina pole vyjela z garáže a zajela nějaký čas. Nejlepší čas měl v tu chvíli Rosberg, 1:34,872 min. Karun Chandhok nezvládl vůz v šikaně NGK, naštěstí mohl pokračovat, inženýrům si postěžoval na příliš citlivý plynový pedál.
Většina vozů byla obuta do tvrdší sady pneumatik, proto časy nebyly moc rychlé. Čas už zaznamenali i Webber, Vettel a Alonso, takže měřené kolo měli už všichni. Do konce zbývala necelá půl hodina. Na měkčí sadu ale piloti přecházeli dříve než obvykle. Jednak o tvrdší směsi již stihli dostatečně poznat - je velmi trvanlivá - podle Paula Hemberyho by vydržela přes 100 kol - ale pomalá. Mezi oběma druhy pneumatik je rozdíl 1,5 sec/kolo a týmy se proto snažily získat co nejvíce dat o měkčí sadě a co nejlépe pochopit její fungování za chladnějšího počasí.
Ubíhající čas se projevil i na trati, závěrečných 10 minut bylo tradičně ve znamení neustálého střídání držitele nejlepšího času, ten si mezi sebou přehazovali Vettel, Rosberg a Alonso, po uplynutí časového limitu byl nejrychlejší čas 1:30,916 min, který zajel Sebastian Vettel. Jeho kolega Mark Webber ztratil v posledním sektoru, Alonso se trápil se zahřátím pneumatik.
Počty ujetých kol ve 3. tréninku
Přehled maximálních rychlostí: 1. Rosberg - 309 km/hod; 2. Massa - 308; 3. Schumacher - 307; 4. Sutil - 306; 5. Petrov - 305; 6. Di Resta - 305.
Přehled všech časů třetího tréninku: zde.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.