NÜRBURGRING - 3. TRÉNINK; Ve třetím tréninku před Velkou cenou Německa létaly Red Bully. Nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel, za ním se seřadili jeho týmový kolega Mark Webber, Fernando Alonso a Lewis Hamilton.
Zelené světlo na konci boxové uličky odstartovalo dnešní třetí trénink, nad okruhem sice byly mraky, ale po celou dobu tréninku nespadla ani kapka.
Na trať vyjelo k instalačnímu kolu téměř celé pole, někteří si na konci boxové uličky zkoušeli starty. Celkem rychle se ale vše uklidnilo a dlouhou dobu byl na okruhu nezvyklý klid. První čas zaznamenal D'Ambrosio, 1:46,020 min. V následujících kolech ještě vylepšil a dlouho zůstal v čele.
Dvacet minut po startu už bylo na trati rušno, času nebylo mnoho, většina pole vyjela z garáže a zajela nějaký čas. Nejlepší čas měl v tu chvíli Rosberg, 1:34,872 min. Karun Chandhok nezvládl vůz v šikaně NGK, naštěstí mohl pokračovat, inženýrům si postěžoval na příliš citlivý plynový pedál.
Většina vozů byla obuta do tvrdší sady pneumatik, proto časy nebyly moc rychlé. Čas už zaznamenali i Webber, Vettel a Alonso, takže měřené kolo měli už všichni. Do konce zbývala necelá půl hodina. Na měkčí sadu ale piloti přecházeli dříve než obvykle. Jednak o tvrdší směsi již stihli dostatečně poznat - je velmi trvanlivá - podle Paula Hemberyho by vydržela přes 100 kol - ale pomalá. Mezi oběma druhy pneumatik je rozdíl 1,5 sec/kolo a týmy se proto snažily získat co nejvíce dat o měkčí sadě a co nejlépe pochopit její fungování za chladnějšího počasí.
Ubíhající čas se projevil i na trati, závěrečných 10 minut bylo tradičně ve znamení neustálého střídání držitele nejlepšího času, ten si mezi sebou přehazovali Vettel, Rosberg a Alonso, po uplynutí časového limitu byl nejrychlejší čas 1:30,916 min, který zajel Sebastian Vettel. Jeho kolega Mark Webber ztratil v posledním sektoru, Alonso se trápil se zahřátím pneumatik.
Počty ujetých kol ve 3. tréninku
Přehled maximálních rychlostí: 1. Rosberg - 309 km/hod; 2. Massa - 308; 3. Schumacher - 307; 4. Sutil - 306; 5. Petrov - 305; 6. Di Resta - 305.
Přehled všech časů třetího tréninku: zde.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.