Heikki Kovalainen popisuje, jak vnímá svou pozici uvnitř Lotusu, který se sice od minulé sezóny hodně zlepšil, ale na své ambiciózní cíle nedosáhl. Jednou z příčin jsou nekvalitní nástroje, mezi něž Fin řadí také aerodynamický tunel.
Lotus minulý rok skončil v šampionátu konstruktérů na 10. místě, letos si chtěl o jednu či dvě příčky polepšit. Body však stále nejsou reálné. Jejich nejlepší finiš v závodě na 13. pozici dokázalo HRT v Kanadě vyrovnat.
"Řekl bych, že naše očekávání byla příliš vysoká. Podařilo se nám ale snížit ztrátu z minulého roku, kdy jsme byli o pět sekund pozadu, na současných 2,5 - 3 sec. Dosáhli jsme tedy velkého pokroku.
Ale když se podíváme na svůj druhý rok a situaci uprostřed pole, mnoho týmů se zde zaseklo, protože to je velmi, velmi těžké. Momentálně nám také scházejí zařízení. Nemám dost dobrou továrnu. Nemyslím si, že by náš aerodynamický tunel byl dost dobrý," uvádí finský pilot Lotusu.
V současnosti vyvíjí vůz v aerodynamickém tunelu v Itálii, letos se ale dohodl s Williamsem, který jim propůjčí jeden ze dvou svých moderních tunelů, což by mělo přispět k tolik potřebnému pokroku v oblasti aerodynamiky.
"Máme v týmu hodně lidí, ale momentálně je podle mě nemůžete posuzovat, protože nástroje, které mají, nejsou ještě dost dobré. Potřebujeme jim dát lepší prostředky, aby mohli opravdu ukázat, co dovedou - včetně mě," popisuje Kovalainen upřímně situaci v Lotusu.
S tím, jak zapadl do týmu po svém přestupu z McLarenu, je spokojený. Věří, že dobrá atmosféra mu pomůže k dalšímu zlepšování na dráze.
"Ano, cítím, že mám obecně situaci mnohem více pod kontrolou, když jezdím nebo když jsem v paddocku. Existují však důvody pro to, že se tak cítím.
Nyní cítím, že bych s dobrým vozem mohl odvádět velmi dobrou práci. Mám nyní mnoho zkušeností. V minulosti jsem udělal chyby a ne vždy jsem udělal tu správnou věc. Poučil jsem se však z minulosti a ze všech těch problémů a myslím si, že jsem se stal velmi solidním, rychlým pilotem."
"Momentálně o svých vlastních schopnostech nemám vůbec žádné pochybnosti. Jsem velmi spokojený se situací a svou pozicí v týmu Lotus. Budování všeho od začátku [mi] pomohlo vytvořit velmi silnou pozici v týmu, což je velmi důležité s ohledem na budoucnost, kdy bude auto rychlejší," dodává Kovalainen.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.