Heikki Kovalainen popisuje, jak vnímá svou pozici uvnitř Lotusu, který se sice od minulé sezóny hodně zlepšil, ale na své ambiciózní cíle nedosáhl. Jednou z příčin jsou nekvalitní nástroje, mezi něž Fin řadí také aerodynamický tunel.
Lotus minulý rok skončil v šampionátu konstruktérů na 10. místě, letos si chtěl o jednu či dvě příčky polepšit. Body však stále nejsou reálné. Jejich nejlepší finiš v závodě na 13. pozici dokázalo HRT v Kanadě vyrovnat.
"Řekl bych, že naše očekávání byla příliš vysoká. Podařilo se nám ale snížit ztrátu z minulého roku, kdy jsme byli o pět sekund pozadu, na současných 2,5 - 3 sec. Dosáhli jsme tedy velkého pokroku.
Ale když se podíváme na svůj druhý rok a situaci uprostřed pole, mnoho týmů se zde zaseklo, protože to je velmi, velmi těžké. Momentálně nám také scházejí zařízení. Nemám dost dobrou továrnu. Nemyslím si, že by náš aerodynamický tunel byl dost dobrý," uvádí finský pilot Lotusu.
V současnosti vyvíjí vůz v aerodynamickém tunelu v Itálii, letos se ale dohodl s Williamsem, který jim propůjčí jeden ze dvou svých moderních tunelů, což by mělo přispět k tolik potřebnému pokroku v oblasti aerodynamiky.
"Máme v týmu hodně lidí, ale momentálně je podle mě nemůžete posuzovat, protože nástroje, které mají, nejsou ještě dost dobré. Potřebujeme jim dát lepší prostředky, aby mohli opravdu ukázat, co dovedou - včetně mě," popisuje Kovalainen upřímně situaci v Lotusu.
S tím, jak zapadl do týmu po svém přestupu z McLarenu, je spokojený. Věří, že dobrá atmosféra mu pomůže k dalšímu zlepšování na dráze.
"Ano, cítím, že mám obecně situaci mnohem více pod kontrolou, když jezdím nebo když jsem v paddocku. Existují však důvody pro to, že se tak cítím.
Nyní cítím, že bych s dobrým vozem mohl odvádět velmi dobrou práci. Mám nyní mnoho zkušeností. V minulosti jsem udělal chyby a ne vždy jsem udělal tu správnou věc. Poučil jsem se však z minulosti a ze všech těch problémů a myslím si, že jsem se stal velmi solidním, rychlým pilotem."
"Momentálně o svých vlastních schopnostech nemám vůbec žádné pochybnosti. Jsem velmi spokojený se situací a svou pozicí v týmu Lotus. Budování všeho od začátku [mi] pomohlo vytvořit velmi silnou pozici v týmu, což je velmi důležité s ohledem na budoucnost, kdy bude auto rychlejší," dodává Kovalainen.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.