Heikki Kovalainen popisuje, jak vnímá svou pozici uvnitř Lotusu, který se sice od minulé sezóny hodně zlepšil, ale na své ambiciózní cíle nedosáhl. Jednou z příčin jsou nekvalitní nástroje, mezi něž Fin řadí také aerodynamický tunel.
Lotus minulý rok skončil v šampionátu konstruktérů na 10. místě, letos si chtěl o jednu či dvě příčky polepšit. Body však stále nejsou reálné. Jejich nejlepší finiš v závodě na 13. pozici dokázalo HRT v Kanadě vyrovnat.
"Řekl bych, že naše očekávání byla příliš vysoká. Podařilo se nám ale snížit ztrátu z minulého roku, kdy jsme byli o pět sekund pozadu, na současných 2,5 - 3 sec. Dosáhli jsme tedy velkého pokroku.
Ale když se podíváme na svůj druhý rok a situaci uprostřed pole, mnoho týmů se zde zaseklo, protože to je velmi, velmi těžké. Momentálně nám také scházejí zařízení. Nemám dost dobrou továrnu. Nemyslím si, že by náš aerodynamický tunel byl dost dobrý," uvádí finský pilot Lotusu.
V současnosti vyvíjí vůz v aerodynamickém tunelu v Itálii, letos se ale dohodl s Williamsem, který jim propůjčí jeden ze dvou svých moderních tunelů, což by mělo přispět k tolik potřebnému pokroku v oblasti aerodynamiky.
"Máme v týmu hodně lidí, ale momentálně je podle mě nemůžete posuzovat, protože nástroje, které mají, nejsou ještě dost dobré. Potřebujeme jim dát lepší prostředky, aby mohli opravdu ukázat, co dovedou - včetně mě," popisuje Kovalainen upřímně situaci v Lotusu.
S tím, jak zapadl do týmu po svém přestupu z McLarenu, je spokojený. Věří, že dobrá atmosféra mu pomůže k dalšímu zlepšování na dráze.
"Ano, cítím, že mám obecně situaci mnohem více pod kontrolou, když jezdím nebo když jsem v paddocku. Existují však důvody pro to, že se tak cítím.
Nyní cítím, že bych s dobrým vozem mohl odvádět velmi dobrou práci. Mám nyní mnoho zkušeností. V minulosti jsem udělal chyby a ne vždy jsem udělal tu správnou věc. Poučil jsem se však z minulosti a ze všech těch problémů a myslím si, že jsem se stal velmi solidním, rychlým pilotem."
"Momentálně o svých vlastních schopnostech nemám vůbec žádné pochybnosti. Jsem velmi spokojený se situací a svou pozicí v týmu Lotus. Budování všeho od začátku [mi] pomohlo vytvořit velmi silnou pozici v týmu, což je velmi důležité s ohledem na budoucnost, kdy bude auto rychlejší," dodává Kovalainen.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.