James Allison, technický ředitel Renaultu, promluvil o plánech Renaultu na druhou polovinu sezony. Po dobrém úvodu sezony výkonnost týmu klesla, v Silverstone měl Nick Heidfeld co dělat, aby si dojel pro čtyři body...
Co jste se naučili z VC Velké Británie?Allison: Bohužel jen to, že i když se v závodě dokážeme dostat na body, nejsme dost rychlí.
Co očekáváte od VC Německa?Allison: Doufám, že s novými úpravami na voze se začneme vracet tam, kde jsme byli na začátku sezony.
Nürburgring - jaké výzvy poskytuje tento okruh?Allison: Nürburgring nemá žádné výjimečné vlastnosti, ale vždy otestuje celkový výkon vozu. Neobvyklé je pouze to, že sem jezdíme jen jednou za dva roky. Na data z loňského roku se při závodech běžně díváme, ale u dva roky stará data z Nürburgringu již tak užitečná nejsou.
"Zlepšovali jsme se moc pomalu a proto ztrácíme," říká Allison
Po dobrém startu sezony se Renault propadl dozadu, jak si to vysvětlujete a jak to chcete vyřešit?Allison: Je snažší to vysvětlit než s tím něco udělat. Formule 1 je známá jako tvrdý sport, který vyžaduje neustálé zlepšování. Pomalé zlepšování je stejné jako pokles výkonu. My se prostě zlepšovali moc pomalu. Přijít na to je snadné, ale najít řešení ne. Jsem si jistý, že se to brzy zlepší, ale raději bych nechal mluvit vůz během jednotlivých závodů a přestal jen mluvit o tom, co přivezeme za vylepšení.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.