James Allison, technický ředitel Renaultu, promluvil o plánech Renaultu na druhou polovinu sezony. Po dobrém úvodu sezony výkonnost týmu klesla, v Silverstone měl Nick Heidfeld co dělat, aby si dojel pro čtyři body...
Co jste se naučili z VC Velké Británie?Allison: Bohužel jen to, že i když se v závodě dokážeme dostat na body, nejsme dost rychlí.
Co očekáváte od VC Německa?Allison: Doufám, že s novými úpravami na voze se začneme vracet tam, kde jsme byli na začátku sezony.
Nürburgring - jaké výzvy poskytuje tento okruh?Allison: Nürburgring nemá žádné výjimečné vlastnosti, ale vždy otestuje celkový výkon vozu. Neobvyklé je pouze to, že sem jezdíme jen jednou za dva roky. Na data z loňského roku se při závodech běžně díváme, ale u dva roky stará data z Nürburgringu již tak užitečná nejsou.
"Zlepšovali jsme se moc pomalu a proto ztrácíme," říká Allison
Po dobrém startu sezony se Renault propadl dozadu, jak si to vysvětlujete a jak to chcete vyřešit?Allison: Je snažší to vysvětlit než s tím něco udělat. Formule 1 je známá jako tvrdý sport, který vyžaduje neustálé zlepšování. Pomalé zlepšování je stejné jako pokles výkonu. My se prostě zlepšovali moc pomalu. Přijít na to je snadné, ale najít řešení ne. Jsem si jistý, že se to brzy zlepší, ale raději bych nechal mluvit vůz během jednotlivých závodů a přestal jen mluvit o tom, co přivezeme za vylepšení.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.