James Allison, technický ředitel Renaultu, promluvil o plánech Renaultu na druhou polovinu sezony. Po dobrém úvodu sezony výkonnost týmu klesla, v Silverstone měl Nick Heidfeld co dělat, aby si dojel pro čtyři body...
Co jste se naučili z VC Velké Británie?Allison: Bohužel jen to, že i když se v závodě dokážeme dostat na body, nejsme dost rychlí.
Co očekáváte od VC Německa?Allison: Doufám, že s novými úpravami na voze se začneme vracet tam, kde jsme byli na začátku sezony.
Nürburgring - jaké výzvy poskytuje tento okruh?Allison: Nürburgring nemá žádné výjimečné vlastnosti, ale vždy otestuje celkový výkon vozu. Neobvyklé je pouze to, že sem jezdíme jen jednou za dva roky. Na data z loňského roku se při závodech běžně díváme, ale u dva roky stará data z Nürburgringu již tak užitečná nejsou.
"Zlepšovali jsme se moc pomalu a proto ztrácíme," říká Allison
Po dobrém startu sezony se Renault propadl dozadu, jak si to vysvětlujete a jak to chcete vyřešit?Allison: Je snažší to vysvětlit než s tím něco udělat. Formule 1 je známá jako tvrdý sport, který vyžaduje neustálé zlepšování. Pomalé zlepšování je stejné jako pokles výkonu. My se prostě zlepšovali moc pomalu. Přijít na to je snadné, ale najít řešení ne. Jsem si jistý, že se to brzy zlepší, ale raději bych nechal mluvit vůz během jednotlivých závodů a přestal jen mluvit o tom, co přivezeme za vylepšení.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.