Týmy začaly hovořit o možnosti povolení testování během sezony od příštího roku. FIA se této možnosti nejspíše bránit nebude, Jean Todt chce pravidla ohledně testování uvolnit, aby se jezdilo více.
Již při VC Turecka Jean Todt oznámil, že uvažuje o limitovaném testování během sezony. Je to prý lepší než mít jen pár testů před sezonou. Týmy se však obávaly, že by došlo ke zvýšení nákladů, které jsou nyní omezovány a dodržování finančních limitů se hlídá.
Nicméně, Sporting Working Group (dále jen SWG) nyní uvažuje nad tím, jestli by se testování dalo obnovit tak, aby výdaje nevyletěly až do nebes, jak tomu bývalo, hlavně u velkých týmů, v minulosti, kdy bylo testování povoleno. Docházelo tedy i k tomu, že tým měl dvě skupiny, závodní tým a testovací tým.
Mezi návrhy se objevil například i letní test mladých jezdců, podobně jako ten, který se koná po sezoně.
Sam Michael, technický ředitel Williamsu, o možnosti znovuzavedení testování řekl: "Právě se o tom jedná, v Silverstone jsme měli se SWG schůzku. Ještě se o ničem nerozhodlo. Jediné, co zatím udělali je to, že shromáždili několik návrhů, jak by to šlo provést.
Zahrnovalo to i návrh na extra test pro mladé piloty navíc během sezony. Zatím se tedy jen diskutovalo, týmy o tom teď budou přemýšlet."
Podle Michaela se o tom nyní tolik nemluví, jelikož poslední dobou hrály hlavní roli ve všech diskusích hlavně nové motory a foukané difuzory: "Myslím, že máme všichni podobnou představu. Nyní to ale vše šlo trochu stranou, diskutovalo se hlavně o nových V6 motorech od roku 2014 a také zákazu foukaných difuzorů. Tohle je věc, která by se dala vyřešit během jednoho odpoledne, kdyby to bylo potřeba."
Díky testu nováčků v Abú Zabí dostal šanci i český závodník Josef Král, nicméně nováčci opravdu nemají moc příležitostí k vyzkoušení vozu F1
Jean Todt, prezident FIA, má ohledně testování celkem jasno. Již v Turecku řekl, že je směšné, že týmy během sezony vůbec netestují.
"Podle mě je zákaz testů během sezony stupidní. Samozřejmě, mít neomezené testování bylo bláznivé, ale úplně ho zakázat také není správné. Mladí jezdci nemohou testovat, nemají příležitost zvyknout si na vůz F1," kritizuje Todt jedno z hlavních úskalí zákazu testování.
"Postarám se o to, aby tomu tak v budoucnu nebylo. Zpět k volnému testování se vrátit nemůžeme, ale jelikož týmy nyní mají nákladné simulátory, jako o úsporném opatření se o zákazu testů moc mluvit nedá. Zasadím se tedy o několik dní vyhrazených pro testování během sezony."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.