Týmy začaly hovořit o možnosti povolení testování během sezony od příštího roku. FIA se této možnosti nejspíše bránit nebude, Jean Todt chce pravidla ohledně testování uvolnit, aby se jezdilo více.
Již při VC Turecka Jean Todt oznámil, že uvažuje o limitovaném testování během sezony. Je to prý lepší než mít jen pár testů před sezonou. Týmy se však obávaly, že by došlo ke zvýšení nákladů, které jsou nyní omezovány a dodržování finančních limitů se hlídá.
Nicméně, Sporting Working Group (dále jen SWG) nyní uvažuje nad tím, jestli by se testování dalo obnovit tak, aby výdaje nevyletěly až do nebes, jak tomu bývalo, hlavně u velkých týmů, v minulosti, kdy bylo testování povoleno. Docházelo tedy i k tomu, že tým měl dvě skupiny, závodní tým a testovací tým.
Mezi návrhy se objevil například i letní test mladých jezdců, podobně jako ten, který se koná po sezoně.
Sam Michael, technický ředitel Williamsu, o možnosti znovuzavedení testování řekl: "Právě se o tom jedná, v Silverstone jsme měli se SWG schůzku. Ještě se o ničem nerozhodlo. Jediné, co zatím udělali je to, že shromáždili několik návrhů, jak by to šlo provést.
Zahrnovalo to i návrh na extra test pro mladé piloty navíc během sezony. Zatím se tedy jen diskutovalo, týmy o tom teď budou přemýšlet."
Podle Michaela se o tom nyní tolik nemluví, jelikož poslední dobou hrály hlavní roli ve všech diskusích hlavně nové motory a foukané difuzory: "Myslím, že máme všichni podobnou představu. Nyní to ale vše šlo trochu stranou, diskutovalo se hlavně o nových V6 motorech od roku 2014 a také zákazu foukaných difuzorů. Tohle je věc, která by se dala vyřešit během jednoho odpoledne, kdyby to bylo potřeba."
Díky testu nováčků v Abú Zabí dostal šanci i český závodník Josef Král, nicméně nováčci opravdu nemají moc příležitostí k vyzkoušení vozu F1
Jean Todt, prezident FIA, má ohledně testování celkem jasno. Již v Turecku řekl, že je směšné, že týmy během sezony vůbec netestují.
"Podle mě je zákaz testů během sezony stupidní. Samozřejmě, mít neomezené testování bylo bláznivé, ale úplně ho zakázat také není správné. Mladí jezdci nemohou testovat, nemají příležitost zvyknout si na vůz F1," kritizuje Todt jedno z hlavních úskalí zákazu testování.
"Postarám se o to, aby tomu tak v budoucnu nebylo. Zpět k volnému testování se vrátit nemůžeme, ale jelikož týmy nyní mají nákladné simulátory, jako o úsporném opatření se o zákazu testů moc mluvit nedá. Zasadím se tedy o několik dní vyhrazených pro testování během sezony."
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.