Lewis Hamilton se před závodem na Nürburgringu dočká kýženého volna. Vlivem pravidel týkajících se mapování motorů ztratil dle jeho slov v Silverstone na výkonnosti pouze McLaren.
Již minulý týden jsme psali o tom (viz zde), jak si Hamilton stěžuje na příliš mnoho mediálních a sponzorských závazků, které musí plnit v McLarenu. Kvůli tomu se dokonce obává syndromu vyhoření. McLaren na jeho slova slyší.
"Podařilo se nám pro něj zařídit před Německem trochu volna, o kterém vím, že si ho přál. Pak bude mít dlouhou přestávku také v srpnu.
Je to jedna z těch věcí - je světovou superhvězdou a hodně lidí si žádá spoustu jeho času, ale přesto jsme obecně kritizování za to, že jej až moc chráníme, že jo?" uvádí šéf McLarenu pro Reuters.
Hamilton se do Velké ceny Británie kvalifikoval až na desátém místě, ale předvedl parádní start do závodu a brzy se propracoval dopředu. Později musel výrazně šetřit palivo, a tak se v cíli musel spokojit až se čtvrtou příčkou.
Hamilton se v Silverstone představil s novou přilbou(foto: McLaren)
"Odjel fantastický závod. Jel bez chyby se správnou úrovní vášně a agresivity, navíc projevil správnou úroveň disciplíny a sebeovládání," chválí si svého pilota Whitmarsh.
Zprávu, že před závodem v Nürburgringu dostane Hamilton trochu volna, uvítal Hamilton s radostí. O svém nabitém programu říká: "Měl jsem pracovat také včera a v úterý, takže jsem na to v podstatě řekl: "Neexistuje," protože v Anglii jsem už týden, takže jsem zde byl dost vytížený."
"Pak jsem měl ve středu odletět na jeden den do Indie. Naštěstí to bylo z určitých důvodů zrušeno. Takže to je dobré. Budu nějaký čas na stejném místě a budu trénovat, vyčistím si hlavu před dalším závodem.
Snad bude mít tým dost času na vyjasnění pravidel, protože jsme o tomto víkendu hodně ztratili a Fernando mi řekl, že oni nepřišli o nic, Red Bully očividně také nic neztratili. Snad se do toho znovu dostaneme. Nevím jak nám to pojede," říká 26letý pilot.
Zkoumání stavu přechodných pneumatik před startem závodu v Silverstone(foto: McLaren)
Jeho šéf Whitmarsh ale na závěr slibuje: "Ať už budou pravidla jakákoliv, uděláme maximum, abychom vylepšili auto a byli v příštím závodě konkurenceschopní."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.