Lewis Hamilton se před závodem na Nürburgringu dočká kýženého volna. Vlivem pravidel týkajících se mapování motorů ztratil dle jeho slov v Silverstone na výkonnosti pouze McLaren.
Již minulý týden jsme psali o tom (viz zde), jak si Hamilton stěžuje na příliš mnoho mediálních a sponzorských závazků, které musí plnit v McLarenu. Kvůli tomu se dokonce obává syndromu vyhoření. McLaren na jeho slova slyší.
"Podařilo se nám pro něj zařídit před Německem trochu volna, o kterém vím, že si ho přál. Pak bude mít dlouhou přestávku také v srpnu.
Je to jedna z těch věcí - je světovou superhvězdou a hodně lidí si žádá spoustu jeho času, ale přesto jsme obecně kritizování za to, že jej až moc chráníme, že jo?" uvádí šéf McLarenu pro Reuters.
Hamilton se do Velké ceny Británie kvalifikoval až na desátém místě, ale předvedl parádní start do závodu a brzy se propracoval dopředu. Později musel výrazně šetřit palivo, a tak se v cíli musel spokojit až se čtvrtou příčkou.
Hamilton se v Silverstone představil s novou přilbou(foto: McLaren)
"Odjel fantastický závod. Jel bez chyby se správnou úrovní vášně a agresivity, navíc projevil správnou úroveň disciplíny a sebeovládání," chválí si svého pilota Whitmarsh.
Zprávu, že před závodem v Nürburgringu dostane Hamilton trochu volna, uvítal Hamilton s radostí. O svém nabitém programu říká: "Měl jsem pracovat také včera a v úterý, takže jsem na to v podstatě řekl: "Neexistuje," protože v Anglii jsem už týden, takže jsem zde byl dost vytížený."
"Pak jsem měl ve středu odletět na jeden den do Indie. Naštěstí to bylo z určitých důvodů zrušeno. Takže to je dobré. Budu nějaký čas na stejném místě a budu trénovat, vyčistím si hlavu před dalším závodem.
Snad bude mít tým dost času na vyjasnění pravidel, protože jsme o tomto víkendu hodně ztratili a Fernando mi řekl, že oni nepřišli o nic, Red Bully očividně také nic neztratili. Snad se do toho znovu dostaneme. Nevím jak nám to pojede," říká 26letý pilot.
Zkoumání stavu přechodných pneumatik před startem závodu v Silverstone(foto: McLaren)
Jeho šéf Whitmarsh ale na závěr slibuje: "Ať už budou pravidla jakákoliv, uděláme maximum, abychom vylepšili auto a byli v příštím závodě konkurenceschopní."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.