Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že FIA vyhověla žádosti Renaultu s Red Bullem a bude v jejich případě vůči foukání benevolentnější.
Podle nového zařízení nesměla být škrticí klapka motoru otevřena na více než 10 % při maximálních otáčkách v případě, že pilot sundá nohu z plynu. FIA však po nátlaku Red Bullu s jeho dodavatelem Renaultem povolila více - až 50 %, ovšem pouze Renaultu, který krom svého týmu zásobuje Red Bull a Lotus, a navíc v tichosti. Ostatní ji mohou otevírat maximálně na 20 %.
"V polovině tréninku jsme se dozvěděli, že Christian [Horner] neztratil tolik, kolik jsme očekávali," prozradil na odpolední tiskové konferenci v Silverstone Whitmarsh. "Pravidla jsou lehce proměnlivá a zdá se, že se nyní každou hodinu mění, takže se stále učíme."
"To není kritika Red Bullu, ti ze situace vytěžili maximum, ale my všichni jsme byli trochu překvapeni, když nám bylo během prvního tréninku řečeno, že se pravidla změnila. To nás trochu sráží, a jsem si jistý, že i mnoho ostatních týmů. Snažíme se s tím momentálně vyrovnat," pokračoval šéf McLarenu, který se poté dostal s Hornerem do ohnivé debaty.
"Očekávalo se, že když sundáte nohu z plynu, škrticí klapka bude uzavřena, ale vedla se jednání, a jak jsem pochopil, Renault ji má při brzdění z 50 % otevřenou, a to není to, co většina z nás zřejmě čekala. Dnes jsme učinili zajímavý objev," dodal Whitmarsh.
Tato výjimka byla v rámci zachování vyrovnansoti výkonů povolena pouze Renaultu, protože jejich motor údajně z důvodů spolehlivosti není schopen provozovat horké foukání, jak je to nadále umožňováno Mercedesu (ale pouze ve 4 válcích).
Šéf Lotusu Tony Fernandes ač přiznal, že technice nerozumí jako jeho kolegové Whitmarsh s Hornerem, současný stav označil za "binec" a doufá v brzké detailní vyjasnění pravidel. Šéf Virginu John Booth o tom chce hovořit bez přítomnosti novinářů, zatímco Stefano Domenicalli neváhal použít mimo záznam na adresu Red Bullu nadávky.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.