Šéf McLarenu Martin Whitmarsh potvrdil, že FIA vyhověla žádosti Renaultu s Red Bullem a bude v jejich případě vůči foukání benevolentnější.
Podle nového zařízení nesměla být škrticí klapka motoru otevřena na více než 10 % při maximálních otáčkách v případě, že pilot sundá nohu z plynu. FIA však po nátlaku Red Bullu s jeho dodavatelem Renaultem povolila více - až 50 %, ovšem pouze Renaultu, který krom svého týmu zásobuje Red Bull a Lotus, a navíc v tichosti. Ostatní ji mohou otevírat maximálně na 20 %.
"V polovině tréninku jsme se dozvěděli, že Christian [Horner] neztratil tolik, kolik jsme očekávali," prozradil na odpolední tiskové konferenci v Silverstone Whitmarsh. "Pravidla jsou lehce proměnlivá a zdá se, že se nyní každou hodinu mění, takže se stále učíme."
"To není kritika Red Bullu, ti ze situace vytěžili maximum, ale my všichni jsme byli trochu překvapeni, když nám bylo během prvního tréninku řečeno, že se pravidla změnila. To nás trochu sráží, a jsem si jistý, že i mnoho ostatních týmů. Snažíme se s tím momentálně vyrovnat," pokračoval šéf McLarenu, který se poté dostal s Hornerem do ohnivé debaty.
"Očekávalo se, že když sundáte nohu z plynu, škrticí klapka bude uzavřena, ale vedla se jednání, a jak jsem pochopil, Renault ji má při brzdění z 50 % otevřenou, a to není to, co většina z nás zřejmě čekala. Dnes jsme učinili zajímavý objev," dodal Whitmarsh.
Tato výjimka byla v rámci zachování vyrovnansoti výkonů povolena pouze Renaultu, protože jejich motor údajně z důvodů spolehlivosti není schopen provozovat horké foukání, jak je to nadále umožňováno Mercedesu (ale pouze ve 4 válcích).
Šéf Lotusu Tony Fernandes ač přiznal, že technice nerozumí jako jeho kolegové Whitmarsh s Hornerem, současný stav označil za "binec" a doufá v brzké detailní vyjasnění pravidel. Šéf Virginu John Booth o tom chce hovořit bez přítomnosti novinářů, zatímco Stefano Domenicalli neváhal použít mimo záznam na adresu Red Bullu nadávky.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.