Výkonný ředitel společnosti PURE Craig Pollock uvedl, že je po odsouhlasení nových V6 turbomotorů pro Formuli 1 velmi zklamaný.
Jeho společnost se chystala od roku 2013 zařadit mezi dodavatele motorů po bok Cosworthu, Ferrari, Mercedesu a Renaultu (více v tomto článku). S vývojem původně schválených (v prosinci 2010) 1,6l R4 turbomotorů byla údajně nejdále. Poslední rozhodnutí FIA na ní má ale obrovský dopad a bude muset podstatně změnit své plány.
"Jsem velmi zklamaný, zklamaný nejvyššími představiteli. Chápu však, že na klíčové strany motosportu byl vyvíjen obrovský nátlak. Přestavte si sebe v té situaci, co byste dělali? Buď byste přišli o Renault, nebo o Mercedes - to je velká hrozba," uvádí Pollock pro GPUpdate.net.
"Rozhodnutí je kompromisem, schválilo se řešení, s nímž jsou všichni takzvaně spokojení - realitou ale je, že se stále jedná jen o kompromis. Nemyslím si, že by to pro sport bylo nějak moc dobré, podle mě to poukazuje obrovské slabiny," pokračuje nešťastný Pollock.
"My jsme tím rozhodně přišli o technickou výhodu. Ale také o komerční výhodu, měli jsme ve vývoji náskok před několika výrobci."
Výkonný ředitel PURE - Craig Pollock:"Nejlepším motorem pro F1 by byl buď řadový přeplňovaný čtyřválec, nebo současný V8"
Jeho společnost PURE se nyní již plně věnuje programu V6 motorů. Naštěstí ne všechna práce přijde nazmar - některé z technologií, které vyvinuli pro přechozí čtyřválce, budou moci využít i pro šestiválce.
"Už směřujeme k V6. Obecně jste v první fázi v situaci, v níž musíte opravdu pečlivě zanalyzovat, co všechno budete potřebovat. Naštěstí, naštěstí snad budeme moci hodně věcí původně vyvíjených pro čtyřválcový motor aplikovat na šestiválec," dodává Pollock.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.