Výkonný ředitel společnosti PURE Craig Pollock uvedl, že je po odsouhlasení nových V6 turbomotorů pro Formuli 1 velmi zklamaný.
Jeho společnost se chystala od roku 2013 zařadit mezi dodavatele motorů po bok Cosworthu, Ferrari, Mercedesu a Renaultu (více v tomto článku). S vývojem původně schválených (v prosinci 2010) 1,6l R4 turbomotorů byla údajně nejdále. Poslední rozhodnutí FIA na ní má ale obrovský dopad a bude muset podstatně změnit své plány.
"Jsem velmi zklamaný, zklamaný nejvyššími představiteli. Chápu však, že na klíčové strany motosportu byl vyvíjen obrovský nátlak. Přestavte si sebe v té situaci, co byste dělali? Buď byste přišli o Renault, nebo o Mercedes - to je velká hrozba," uvádí Pollock pro GPUpdate.net.
"Rozhodnutí je kompromisem, schválilo se řešení, s nímž jsou všichni takzvaně spokojení - realitou ale je, že se stále jedná jen o kompromis. Nemyslím si, že by to pro sport bylo nějak moc dobré, podle mě to poukazuje obrovské slabiny," pokračuje nešťastný Pollock.
"My jsme tím rozhodně přišli o technickou výhodu. Ale také o komerční výhodu, měli jsme ve vývoji náskok před několika výrobci."
Výkonný ředitel PURE - Craig Pollock:"Nejlepším motorem pro F1 by byl buď řadový přeplňovaný čtyřválec, nebo současný V8"
Jeho společnost PURE se nyní již plně věnuje programu V6 motorů. Naštěstí ne všechna práce přijde nazmar - některé z technologií, které vyvinuli pro přechozí čtyřválce, budou moci využít i pro šestiválce.
"Už směřujeme k V6. Obecně jste v první fázi v situaci, v níž musíte opravdu pečlivě zanalyzovat, co všechno budete potřebovat. Naštěstí, naštěstí snad budeme moci hodně věcí původně vyvíjených pro čtyřválcový motor aplikovat na šestiválec," dodává Pollock.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.