Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe nová pravidla týkajících se omezení výfuků stále nejsou v některých detailech objasněna. Před Valencii si však věří a doufá, že se tam jeho týmu konečně podaří zvítězit.
FIA před Velkou cenou Evropy oznámila, že týmům neumožní měnit mapování motorů mezi závodem a kvalifikací. Tím chce zamezit agresivnímu využívání motorů, které pomocí výfukových plynů pomáhají zvyšovat přítlak v zadní části vozů, i když nemá pilot sešlápnutý plynový pedál. Pokud někdo bude chtít změnit mapování, může tak učinit během první zastávky v boxech, neobejde se to ovšem bez notebooku a časové prodlevy.
Změna se dotkne téměř všech týmů, soupeři Red Bullu ale doufají, že se jim podaří stáhnout kvalifikační náskok letos dominující stáje.
Whitmarsh si je vědom, že soupeři usilovně pracují na minimalizování dopadu změn v pravidlech na jejich výkonnost, a zároveň věří, že McLaren na tom bude o víkendu dobře: "Máme několik vývojových novinek, které přivezeme na závod. Máme dva velmi motivované piloty a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom tam vyhráli. Vyhráli jsme již na většině okruhů, bylo by hezké si připsat i vítězství ve Valencii."
Ke změně v pravidlech omezující vliv výfuků na tvorbu přítlaku uvádí, že je stále potřeba před závodem v Silverstone vyjasnit některé detaily: "Myslím, že je ještě tak trochu ve hvězdách. Budeme muset udělat dle FIA některé nezbytné změny. Jedná se podle mě o celkem komplexní oblast a ještě nebylo rozhodnuto o přesných charakteristikách některých parametrů, k jistému vyjasnění ale již došlo.
Vnímám však, že týmy stále hovoří s FIA a budeme si to tedy muset během příštích 10 dní vyjasnit. Budeme ale rozvíjet auto dále po mechanické a aerodynamické stránce... jen se určitě změní mapování motorů. My ho upravíme dle pokynů, jakmile budou jasné."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.