Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe nová pravidla týkajících se omezení výfuků stále nejsou v některých detailech objasněna. Před Valencii si však věří a doufá, že se tam jeho týmu konečně podaří zvítězit.
FIA před Velkou cenou Evropy oznámila, že týmům neumožní měnit mapování motorů mezi závodem a kvalifikací. Tím chce zamezit agresivnímu využívání motorů, které pomocí výfukových plynů pomáhají zvyšovat přítlak v zadní části vozů, i když nemá pilot sešlápnutý plynový pedál. Pokud někdo bude chtít změnit mapování, může tak učinit během první zastávky v boxech, neobejde se to ovšem bez notebooku a časové prodlevy.
Změna se dotkne téměř všech týmů, soupeři Red Bullu ale doufají, že se jim podaří stáhnout kvalifikační náskok letos dominující stáje.
Whitmarsh si je vědom, že soupeři usilovně pracují na minimalizování dopadu změn v pravidlech na jejich výkonnost, a zároveň věří, že McLaren na tom bude o víkendu dobře: "Máme několik vývojových novinek, které přivezeme na závod. Máme dva velmi motivované piloty a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom tam vyhráli. Vyhráli jsme již na většině okruhů, bylo by hezké si připsat i vítězství ve Valencii."
Ke změně v pravidlech omezující vliv výfuků na tvorbu přítlaku uvádí, že je stále potřeba před závodem v Silverstone vyjasnit některé detaily: "Myslím, že je ještě tak trochu ve hvězdách. Budeme muset udělat dle FIA některé nezbytné změny. Jedná se podle mě o celkem komplexní oblast a ještě nebylo rozhodnuto o přesných charakteristikách některých parametrů, k jistému vyjasnění ale již došlo.
Vnímám však, že týmy stále hovoří s FIA a budeme si to tedy muset během příštích 10 dní vyjasnit. Budeme ale rozvíjet auto dále po mechanické a aerodynamické stránce... jen se určitě změní mapování motorů. My ho upravíme dle pokynů, jakmile budou jasné."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.