Renault se dočkal podle Nicka Heidfelda průlomu v pochopení svých problémů a jeho výkonnost se opět začíná zlepšovat. Podle Vitalije Petrova se tým může dostat na vyšší úroveň, dle Erica Boulliera je základ udržet čtvrté místo v šampionátu.
Po zklamání z rychlosti v Monte Carlu, kde původně čekali boj o vítězství, přišel v Montrealu vzestup, když Heidfeld před svou havárii bojoval s Kamuje Kobajašim o pódium, a Vitalij Petrov finišoval na výborném pátém místě.
Přes odstoupení byla pro Heidfelda výkonnost v Kanadě velkým povzbuzením: "Bylo důležité, že jsme z Kanady odjeli s tím, že jsme pochopili problémy, s nimiž jsme se setkali v Monaku. Myslím, že jsme k tomu podali jasný důkaz."
"Nyní víme, jakým směrem se máme ubírat. Je zřejmé, že tým tuto cestu nastoupil mezi Monakem a Montrealem. Tyto věci se nedějí během noci mávnutím kouzelného proutku, ale odvedli jsme dobrou práci při analýze toho, kde se musíme zlepšit," vysvětluje Heidfeld.
Podle svého kolegy Vitalije Petrova má Renault na víc: "Myslím, že může odvést mnohem, mnohem více. Vím, že jsem to řekl již dříve, ale opravdu věřím tomu, že můžeme. Dosahujeme dobrých výsledků, ale společně můžeme dosáhnout ještě více.
Někdy dělám chyby já, někdy by mohly být lepší naše zastávky, ale obecně si myslím, že se můžeme dostat na vyšší úroveň. Musíme minimalizovat chyby a body budou následovat," dodává Petrov.
Duo Renault během Velké ceny Kanady (foto: Lotus Renault GP)
Podle jeho šéfa Erica Boulliera je udržení čtvrté příčky v šampionátu pro tým tím nejdůležitějším cílem: "Potřebujeme v tomto čase získat další jedno či dvě pódia, abychom si upevnili naší pozici mezi elitními týmy a zůstali před Mercedesem GP, který se v sezóně očividně zlepšuje.
Udržení naši pozice mezi nejlepšími čtyřmi v šampionátu konstruktérů je pro nás absolutní prioritou. Základ k tomu musíme položit v následujících čtyřech závodech," dodává Boullier.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.