Renault se dočkal podle Nicka Heidfelda průlomu v pochopení svých problémů a jeho výkonnost se opět začíná zlepšovat. Podle Vitalije Petrova se tým může dostat na vyšší úroveň, dle Erica Boulliera je základ udržet čtvrté místo v šampionátu.
Po zklamání z rychlosti v Monte Carlu, kde původně čekali boj o vítězství, přišel v Montrealu vzestup, když Heidfeld před svou havárii bojoval s Kamuje Kobajašim o pódium, a Vitalij Petrov finišoval na výborném pátém místě.
Přes odstoupení byla pro Heidfelda výkonnost v Kanadě velkým povzbuzením: "Bylo důležité, že jsme z Kanady odjeli s tím, že jsme pochopili problémy, s nimiž jsme se setkali v Monaku. Myslím, že jsme k tomu podali jasný důkaz."
"Nyní víme, jakým směrem se máme ubírat. Je zřejmé, že tým tuto cestu nastoupil mezi Monakem a Montrealem. Tyto věci se nedějí během noci mávnutím kouzelného proutku, ale odvedli jsme dobrou práci při analýze toho, kde se musíme zlepšit," vysvětluje Heidfeld.
Podle svého kolegy Vitalije Petrova má Renault na víc: "Myslím, že může odvést mnohem, mnohem více. Vím, že jsem to řekl již dříve, ale opravdu věřím tomu, že můžeme. Dosahujeme dobrých výsledků, ale společně můžeme dosáhnout ještě více.
Někdy dělám chyby já, někdy by mohly být lepší naše zastávky, ale obecně si myslím, že se můžeme dostat na vyšší úroveň. Musíme minimalizovat chyby a body budou následovat," dodává Petrov.
Duo Renault během Velké ceny Kanady (foto: Lotus Renault GP)
Podle jeho šéfa Erica Boulliera je udržení čtvrté příčky v šampionátu pro tým tím nejdůležitějším cílem: "Potřebujeme v tomto čase získat další jedno či dvě pódia, abychom si upevnili naší pozici mezi elitními týmy a zůstali před Mercedesem GP, který se v sezóně očividně zlepšuje.
Udržení naši pozice mezi nejlepšími čtyřmi v šampionátu konstruktérů je pro nás absolutní prioritou. Základ k tomu musíme položit v následujících čtyřech závodech," dodává Boullier.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.