Renault se dočkal podle Nicka Heidfelda průlomu v pochopení svých problémů a jeho výkonnost se opět začíná zlepšovat. Podle Vitalije Petrova se tým může dostat na vyšší úroveň, dle Erica Boulliera je základ udržet čtvrté místo v šampionátu.
Po zklamání z rychlosti v Monte Carlu, kde původně čekali boj o vítězství, přišel v Montrealu vzestup, když Heidfeld před svou havárii bojoval s Kamuje Kobajašim o pódium, a Vitalij Petrov finišoval na výborném pátém místě.
Přes odstoupení byla pro Heidfelda výkonnost v Kanadě velkým povzbuzením: "Bylo důležité, že jsme z Kanady odjeli s tím, že jsme pochopili problémy, s nimiž jsme se setkali v Monaku. Myslím, že jsme k tomu podali jasný důkaz."
"Nyní víme, jakým směrem se máme ubírat. Je zřejmé, že tým tuto cestu nastoupil mezi Monakem a Montrealem. Tyto věci se nedějí během noci mávnutím kouzelného proutku, ale odvedli jsme dobrou práci při analýze toho, kde se musíme zlepšit," vysvětluje Heidfeld.
Podle svého kolegy Vitalije Petrova má Renault na víc: "Myslím, že může odvést mnohem, mnohem více. Vím, že jsem to řekl již dříve, ale opravdu věřím tomu, že můžeme. Dosahujeme dobrých výsledků, ale společně můžeme dosáhnout ještě více.
Někdy dělám chyby já, někdy by mohly být lepší naše zastávky, ale obecně si myslím, že se můžeme dostat na vyšší úroveň. Musíme minimalizovat chyby a body budou následovat," dodává Petrov.
Duo Renault během Velké ceny Kanady (foto: Lotus Renault GP)
Podle jeho šéfa Erica Boulliera je udržení čtvrté příčky v šampionátu pro tým tím nejdůležitějším cílem: "Potřebujeme v tomto čase získat další jedno či dvě pódia, abychom si upevnili naší pozici mezi elitními týmy a zůstali před Mercedesem GP, který se v sezóně očividně zlepšuje.
Udržení naši pozice mezi nejlepšími čtyřmi v šampionátu konstruktérů je pro nás absolutní prioritou. Základ k tomu musíme položit v následujících čtyřech závodech," dodává Boullier.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.