Renault se dočkal podle Nicka Heidfelda průlomu v pochopení svých problémů a jeho výkonnost se opět začíná zlepšovat. Podle Vitalije Petrova se tým může dostat na vyšší úroveň, dle Erica Boulliera je základ udržet čtvrté místo v šampionátu.
Po zklamání z rychlosti v Monte Carlu, kde původně čekali boj o vítězství, přišel v Montrealu vzestup, když Heidfeld před svou havárii bojoval s Kamuje Kobajašim o pódium, a Vitalij Petrov finišoval na výborném pátém místě.
Přes odstoupení byla pro Heidfelda výkonnost v Kanadě velkým povzbuzením: "Bylo důležité, že jsme z Kanady odjeli s tím, že jsme pochopili problémy, s nimiž jsme se setkali v Monaku. Myslím, že jsme k tomu podali jasný důkaz."
"Nyní víme, jakým směrem se máme ubírat. Je zřejmé, že tým tuto cestu nastoupil mezi Monakem a Montrealem. Tyto věci se nedějí během noci mávnutím kouzelného proutku, ale odvedli jsme dobrou práci při analýze toho, kde se musíme zlepšit," vysvětluje Heidfeld.
Podle svého kolegy Vitalije Petrova má Renault na víc: "Myslím, že může odvést mnohem, mnohem více. Vím, že jsem to řekl již dříve, ale opravdu věřím tomu, že můžeme. Dosahujeme dobrých výsledků, ale společně můžeme dosáhnout ještě více.
Někdy dělám chyby já, někdy by mohly být lepší naše zastávky, ale obecně si myslím, že se můžeme dostat na vyšší úroveň. Musíme minimalizovat chyby a body budou následovat," dodává Petrov.
Duo Renault během Velké ceny Kanady (foto: Lotus Renault GP)
Podle jeho šéfa Erica Boulliera je udržení čtvrté příčky v šampionátu pro tým tím nejdůležitějším cílem: "Potřebujeme v tomto čase získat další jedno či dvě pódia, abychom si upevnili naší pozici mezi elitními týmy a zůstali před Mercedesem GP, který se v sezóně očividně zlepšuje.
Udržení naši pozice mezi nejlepšími čtyřmi v šampionátu konstruktérů je pro nás absolutní prioritou. Základ k tomu musíme položit v následujících čtyřech závodech," dodává Boullier.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.