Šéf McLarenu a předseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA) by uvítal od roku 2013 přechod na přeplňované šestiválcové motory.
Od roku 2013 bychom se měli v F1 dočkat velké změny v oblasti motorů. FIA se snaží prosadit R4 1,6l turbomotory, některým týmům se ale do tak razantní změny nechce. FIA čelí kritice ze dvou stran: pokud svůj záměr neprosadí, hrozí Renault odchodem. Ferrari je naproti tomu rozhodně proti přechodu na malé čtyřválce.
McLaren je pro kompromis: změnu, ale ne tak razantní. "Potřebujeme skvěle znějící motory, to je klíčová věc našeho sportu. Ale neexistuje žádný důvod, proč nemít perspektivní technologii a skvělý zvuk zároveň," uvádí Whitmarsh pro Motor Sport.
"Osobně cítím, že musíme najít kompromis. Pokud by bylo po mém, šel bych nejspíše do přeplňovaných V6. Myslím, že čím dál více aut bude používat přeplňování," pokračuje.
Nepřeplňovaný V8 motor Cosworthu (foto: Cosworth)
V6 motory by sice podle šéfa McLarenu také zněly odlišně, ale stále by byly fantastické: "Musíme mít vysoké otáčky. Motory s válci uspořádanými do V vyhovují struktuře monopostu F1 a musíme mít ten unikátní zvuk. Mohlo by to být odlišné od dnešních vozů, ale stále by to mohlo být fantastické."
Očekává se, že FIA rozhodne na přelomu letošního června/července, jestli se bude snažit prosadit své plány, popř. je upraví či odloží. Proti jejímu plánu se postavil také Bernie Ecclestone, který je podle německých médií odhodlaný použít právních prostředků, aby zablokoval radikální pravidla FIA týkající se nových motorů.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.