Šéf McLarenu a předseda Asociace týmů Formule 1 (FOTA) by uvítal od roku 2013 přechod na přeplňované šestiválcové motory.
Od roku 2013 bychom se měli v F1 dočkat velké změny v oblasti motorů. FIA se snaží prosadit R4 1,6l turbomotory, některým týmům se ale do tak razantní změny nechce. FIA čelí kritice ze dvou stran: pokud svůj záměr neprosadí, hrozí Renault odchodem. Ferrari je naproti tomu rozhodně proti přechodu na malé čtyřválce.
McLaren je pro kompromis: změnu, ale ne tak razantní. "Potřebujeme skvěle znějící motory, to je klíčová věc našeho sportu. Ale neexistuje žádný důvod, proč nemít perspektivní technologii a skvělý zvuk zároveň," uvádí Whitmarsh pro Motor Sport.
"Osobně cítím, že musíme najít kompromis. Pokud by bylo po mém, šel bych nejspíše do přeplňovaných V6. Myslím, že čím dál více aut bude používat přeplňování," pokračuje.
Nepřeplňovaný V8 motor Cosworthu (foto: Cosworth)
V6 motory by sice podle šéfa McLarenu také zněly odlišně, ale stále by byly fantastické: "Musíme mít vysoké otáčky. Motory s válci uspořádanými do V vyhovují struktuře monopostu F1 a musíme mít ten unikátní zvuk. Mohlo by to být odlišné od dnešních vozů, ale stále by to mohlo být fantastické."
Očekává se, že FIA rozhodne na přelomu letošního června/července, jestli se bude snažit prosadit své plány, popř. je upraví či odloží. Proti jejímu plánu se postavil také Bernie Ecclestone, který je podle německých médií odhodlaný použít právních prostředků, aby zablokoval radikální pravidla FIA týkající se nových motorů.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.