Stáj HRT, vedená Colinem Kollesem, chce stále získat 10. místo v Poháru konstruktérů, ale Kolles nepopírá, že se stáj brzy zaměří na sezonu 2012.
Jak jste předpověděl po kvalifikaci v Montrealu, VC Kanady byla bláznivá...Kolles: Ano, jak jsem předvídal, byl to bláznivý závod, ale s dobrým koncem pro nás.
VC Kanady přinesla pro HRT nejlepší dosavadní umístění...Kolles: Ano, byl to náš nejlepší výsledek. Je to výsledek tvrdé práce celého týmu. Budeme v tvrdé práci pokračovat a doufat v další dobré výsledky.
Tým udělal další krok vpřed a znovu potvrzuje, že působí jako schopný celek.Kolles: Jsme tým s mnoha schopnými lidmi, kteří odvádí 100% výkon. Jsme malý tým, ale efektivní.
Tým čelil na začátku sezony silné kritice, zabýval jste se na to nějak, nebo jste to spíš nechal být s tím, že tým časem kritiku vyvrátí?Kolles: Čas vždy ukáže, kdo je dobrý a kdo špatný. Samozřejmě je vždy co zlepšovat a kritika je dobrá, ale jen pokud lidé rozumí věcem, o kterých mluví.
Co bylo klíčem ke zlepšení týmu?Kolles: Nepochybně hlavně tvrdá práce a přístup každého člena týmu.
Cítíte více tlaku, než jaký je v ostatních týmech?Kolles: To je relativní. Někdo tlak cítí, někdo ne. Faktem je, že musíte každý den tvrdě pracovat.
Kdy začne program větrného tunelu?Kolles: V červenci v tunelu Mercedesu.
Zaměří se tento projekt na auto pro rok 2012?Kolles: Na rok 2012 se začneme soustředit velmi brzy.
Jaké kvality přinášejí piloti do týmu?Kolles: Přinášejí toho do týmu hodně, ale kdybych měl něco vyzdvihnout, byla by to jejich rychlost a zkušenosti.
Jaký je cíl pro příštích několik závodů?Kolles: Stále ještě zbývá hodně závodů. Chceme se ještě zlepšit a dosáhnout na 10. místo v Poháru konstruktérů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.