Stáj HRT, vedená Colinem Kollesem, chce stále získat 10. místo v Poháru konstruktérů, ale Kolles nepopírá, že se stáj brzy zaměří na sezonu 2012.
Jak jste předpověděl po kvalifikaci v Montrealu, VC Kanady byla bláznivá...Kolles: Ano, jak jsem předvídal, byl to bláznivý závod, ale s dobrým koncem pro nás.
VC Kanady přinesla pro HRT nejlepší dosavadní umístění...Kolles: Ano, byl to náš nejlepší výsledek. Je to výsledek tvrdé práce celého týmu. Budeme v tvrdé práci pokračovat a doufat v další dobré výsledky.
Tým udělal další krok vpřed a znovu potvrzuje, že působí jako schopný celek.Kolles: Jsme tým s mnoha schopnými lidmi, kteří odvádí 100% výkon. Jsme malý tým, ale efektivní.
Tým čelil na začátku sezony silné kritice, zabýval jste se na to nějak, nebo jste to spíš nechal být s tím, že tým časem kritiku vyvrátí?Kolles: Čas vždy ukáže, kdo je dobrý a kdo špatný. Samozřejmě je vždy co zlepšovat a kritika je dobrá, ale jen pokud lidé rozumí věcem, o kterých mluví.
Co bylo klíčem ke zlepšení týmu?Kolles: Nepochybně hlavně tvrdá práce a přístup každého člena týmu.
Cítíte více tlaku, než jaký je v ostatních týmech?Kolles: To je relativní. Někdo tlak cítí, někdo ne. Faktem je, že musíte každý den tvrdě pracovat.
Kdy začne program větrného tunelu?Kolles: V červenci v tunelu Mercedesu.
Zaměří se tento projekt na auto pro rok 2012?Kolles: Na rok 2012 se začneme soustředit velmi brzy.
Jaké kvality přinášejí piloti do týmu?Kolles: Přinášejí toho do týmu hodně, ale kdybych měl něco vyzdvihnout, byla by to jejich rychlost a zkušenosti.
Jaký je cíl pro příštích několik závodů?Kolles: Stále ještě zbývá hodně závodů. Chceme se ještě zlepšit a dosáhnout na 10. místo v Poháru konstruktérů.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.