Renault přiznává zklamání z rozhodnutí FIA, která hodlá omezit využívání výfukových plynů od Velké ceny Británie.
Není pochyb o tom, že Renault bude patřit k týmům, které zákaz využívání horkých plynů při nesešlápnutém plynovém pedálu postihne více, než většinu týmů. FIA se chystá v takových situacích zakázat nejen horké, ale i studené foukání (vysvětlení této techniky najdete zde).
Pro rok 2012 chystá dokonce ještě významnější změnu: přesně definované vyústění výfuků 330 mm za osou zadních kol v prostoru mezi difuzorem a spodní částí zadního křídla (více zde). Veškeré detaily budou probrány na zítřejší schůzce Technické pracovní skupiny v Londýně. Odborníci nečekají, že by se podařilo odvrátit rozhodnutí FIA omezit využívání výfukových plynů již od závodu v Silverstone.
"Nyní vím, jak se cítil McLaren, když zakázali F-kanál," cituje slova šéfa závodního týmu Lotus Renault GP Erica Boulliera na svém blogu novinář Adam Cooper. "Abych byl upřímný, moc na to nemyslíme. Ale když se chcete vydat nějakou cestou, kterou FIA mění, musíte se držet pravidel. Musíme pochopit přesný důvod, ale pokud nakonec tyto systémy zakážou, budeme pracovat na něčem jiném."
Vitalij Petrov s Renaultem R31, jehož výfuky ústí netypicky vpředu pod bočnicemi(foto: Lotus Renault GP)
Omezení platné od Velké ceny Británie by se mělo týkat pouze mapování motoru, nikoliv úpravy samotných výfuků - týmy tedy budou moci v o něco menší míře z foukání těžit i nadále.
"Určitě je to změna. Pokud se nám podaří docílit toho, aby to fungovalo na našem voze, uděláme pro to vše. Musíme pochopit, proč přesně to chce Charlie zakázat," kroutí zklamaně hlavou Boullier.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.