Renault přiznává zklamání z rozhodnutí FIA, která hodlá omezit využívání výfukových plynů od Velké ceny Británie.
Není pochyb o tom, že Renault bude patřit k týmům, které zákaz využívání horkých plynů při nesešlápnutém plynovém pedálu postihne více, než většinu týmů. FIA se chystá v takových situacích zakázat nejen horké, ale i studené foukání (vysvětlení této techniky najdete zde).
Pro rok 2012 chystá dokonce ještě významnější změnu: přesně definované vyústění výfuků 330 mm za osou zadních kol v prostoru mezi difuzorem a spodní částí zadního křídla (více zde). Veškeré detaily budou probrány na zítřejší schůzce Technické pracovní skupiny v Londýně. Odborníci nečekají, že by se podařilo odvrátit rozhodnutí FIA omezit využívání výfukových plynů již od závodu v Silverstone.
"Nyní vím, jak se cítil McLaren, když zakázali F-kanál," cituje slova šéfa závodního týmu Lotus Renault GP Erica Boulliera na svém blogu novinář Adam Cooper. "Abych byl upřímný, moc na to nemyslíme. Ale když se chcete vydat nějakou cestou, kterou FIA mění, musíte se držet pravidel. Musíme pochopit přesný důvod, ale pokud nakonec tyto systémy zakážou, budeme pracovat na něčem jiném."
Vitalij Petrov s Renaultem R31, jehož výfuky ústí netypicky vpředu pod bočnicemi(foto: Lotus Renault GP)
Omezení platné od Velké ceny Británie by se mělo týkat pouze mapování motoru, nikoliv úpravy samotných výfuků - týmy tedy budou moci v o něco menší míře z foukání těžit i nadále.
"Určitě je to změna. Pokud se nám podaří docílit toho, aby to fungovalo na našem voze, uděláme pro to vše. Musíme pochopit, proč přesně to chce Charlie zakázat," kroutí zklamaně hlavou Boullier.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.