Narain Karthikeyan se jen tak nedá. Poté, co jej Felipe Massa obvinil z toho, že ho připravil v Kanadě o pódium, mu kritiku vrací.
Ke konci závodu vyjel Massa za vozem HRT a kvůli předjetí musel vyjet mimo suchou závodní stopu. Při manévru však dostal smyk, při kterém si zničil přední část svého vozu a musel k mechanikům znovu, čímž přišel o naději na výborný výsledek.
"Mé šance na pódium a také na boj o vítězství se vypařily při předjíždění Karthikeyana. Jel velmi pomalu v suché stopě, ale když jsem ho na mokru předjížděl, tak zrychlil, a já jsem ztratil kontrolu nad vozem a skončil ve zdi. Jsem velmi naštvaný, nepopírám to," řekl Massa.
Massa po svém marném pokusu o předjetí Karthikeyana v závěru Velké ceny Kanady(foto: Scuderia Ferrari)
Massa po chybě v Monaku i v Kanadě hledá chyby všude možně, jen ne u sebe. Mnozí se domnívají, že příští rok za Ferrari již jezdit nebude, ač to jeho šéfové zatím vyvracejí. Dle Karthikeyana jsou však Massova slova příznakem toho, že jeho místo je opravdu v ohrožení.
"Vůbec jsem nezpomaloval. Dohonil mě velmi rychle. Pak změnil svou závodní stopu, vyjel na mokrou část a dostal smyk. Obviňování začíná, když je vaše místo v ohrožení," reaguje Ind na výroky Massy ve svém sloupku pro ESPN.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.