Narain Karthikeyan se jen tak nedá. Poté, co jej Felipe Massa obvinil z toho, že ho připravil v Kanadě o pódium, mu kritiku vrací.
Ke konci závodu vyjel Massa za vozem HRT a kvůli předjetí musel vyjet mimo suchou závodní stopu. Při manévru však dostal smyk, při kterém si zničil přední část svého vozu a musel k mechanikům znovu, čímž přišel o naději na výborný výsledek.
"Mé šance na pódium a také na boj o vítězství se vypařily při předjíždění Karthikeyana. Jel velmi pomalu v suché stopě, ale když jsem ho na mokru předjížděl, tak zrychlil, a já jsem ztratil kontrolu nad vozem a skončil ve zdi. Jsem velmi naštvaný, nepopírám to," řekl Massa.
Massa po svém marném pokusu o předjetí Karthikeyana v závěru Velké ceny Kanady(foto: Scuderia Ferrari)
Massa po chybě v Monaku i v Kanadě hledá chyby všude možně, jen ne u sebe. Mnozí se domnívají, že příští rok za Ferrari již jezdit nebude, ač to jeho šéfové zatím vyvracejí. Dle Karthikeyana jsou však Massova slova příznakem toho, že jeho místo je opravdu v ohrožení.
"Vůbec jsem nezpomaloval. Dohonil mě velmi rychle. Pak změnil svou závodní stopu, vyjel na mokrou část a dostal smyk. Obviňování začíná, když je vaše místo v ohrožení," reaguje Ind na výroky Massy ve svém sloupku pro ESPN.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.