Komisaři měli po Velké ceně Kanady plné ruce práce. Dodatečně prošetřovali několik incidentů včetně jízdy vítěze závodu Jensona Buttona.
U Brita se zkoumala jeho kolize z 38. kola s Fernandem Alonsem, který po ní musel ze závodu odstoupit. Po zhlédnutí videa však došli k závěru, že se jednalo o závodní incident, vítězství tak Buttonovi zůstalo.
"Vůz č. 5 [Alonso] vyjížděl po zastávce z boxů. Vůz č. 4 [Button] pevně držel vnitřní stopu před nájezdem do zatáčky a najel na obrubník, aby se vozu č. 5 na vnějšku vyhnul. S přihlédnutím k podmínkám a tvrzením obou pilotů a zástupců jejich týmů komisaři usoudili, že se jednalo o závodní incident, proto v této záležitosti nepodnikli žádné další akce," píše se v prohlášení FIA.
V otázce jeho incidentu s Hamiltonem komisaři rozhodli stejně. Své rozhodnutí zdůvodnili následovně: "Na výjezdu ze zatáčky č. 13 se Lewisovi Hamiltonovi naskytla legitimní příležitost k předjetí, protože jeho rychlost byla vyšší než ta Jensona Buttona.
Oba piloti zvolili podobnou stopu, jako mnoho ostatní pilotů, nezajeli tak blízko levé strany, jako předtím Michael Schumacher. Hamilton se nakonec rozhodl přejíždět zleva. Button se podíval do zrcátka. Z momentální pozice Hamiltona se zdá, že jej Jenson zřejmě neviděl. V momentě kontaktu se Button už nepřesouval doleva, jako v předchozím kole nebo jako Schumacher v tomtéž kole.
Komisaři se domnívají, že bylo rozumné ze strany Hamiltona věřit, že jej Button vidí a že tedy mohl předjíždět. Komisaři také věří, že Button si nebyl vědom Hamiltonovy pozice vlevo. Proto usoudili, že se jednalo o závodní incident a nebudou v tomto podnikat žádné další kroky."
Narain Karthikeyan byl odsunut ze 14. místa na sedmnácté za to, že nevrátil zpět výhodu, kterou ke konci závodu získal zkrácením si poslední šikany. Ind za sebou do cíle dovezl vláček několika pilotů. Po zhlédnutí opakovaných záběrů mu však komisaři k výslednému času přičetli dvacet trestných vteřin.
"Komisaři dostali zprávu od ředitele závodu, zvážili tu záležitost a stanovili, že se jednalo o překročení pravidel, proto mu byla udělena penalizace," stojí v oficiálním prohlášení. Karthikeyan tak přišel o svůj nejlepší výsledek po letošním návratu do F1 s týmem HRT.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.