Komisaři měli po Velké ceně Kanady plné ruce práce. Dodatečně prošetřovali několik incidentů včetně jízdy vítěze závodu Jensona Buttona.
U Brita se zkoumala jeho kolize z 38. kola s Fernandem Alonsem, který po ní musel ze závodu odstoupit. Po zhlédnutí videa však došli k závěru, že se jednalo o závodní incident, vítězství tak Buttonovi zůstalo.
"Vůz č. 5 [Alonso] vyjížděl po zastávce z boxů. Vůz č. 4 [Button] pevně držel vnitřní stopu před nájezdem do zatáčky a najel na obrubník, aby se vozu č. 5 na vnějšku vyhnul. S přihlédnutím k podmínkám a tvrzením obou pilotů a zástupců jejich týmů komisaři usoudili, že se jednalo o závodní incident, proto v této záležitosti nepodnikli žádné další akce," píše se v prohlášení FIA.
V otázce jeho incidentu s Hamiltonem komisaři rozhodli stejně. Své rozhodnutí zdůvodnili následovně: "Na výjezdu ze zatáčky č. 13 se Lewisovi Hamiltonovi naskytla legitimní příležitost k předjetí, protože jeho rychlost byla vyšší než ta Jensona Buttona.
Oba piloti zvolili podobnou stopu, jako mnoho ostatní pilotů, nezajeli tak blízko levé strany, jako předtím Michael Schumacher. Hamilton se nakonec rozhodl přejíždět zleva. Button se podíval do zrcátka. Z momentální pozice Hamiltona se zdá, že jej Jenson zřejmě neviděl. V momentě kontaktu se Button už nepřesouval doleva, jako v předchozím kole nebo jako Schumacher v tomtéž kole.
Komisaři se domnívají, že bylo rozumné ze strany Hamiltona věřit, že jej Button vidí a že tedy mohl předjíždět. Komisaři také věří, že Button si nebyl vědom Hamiltonovy pozice vlevo. Proto usoudili, že se jednalo o závodní incident a nebudou v tomto podnikat žádné další kroky."
Narain Karthikeyan byl odsunut ze 14. místa na sedmnácté za to, že nevrátil zpět výhodu, kterou ke konci závodu získal zkrácením si poslední šikany. Ind za sebou do cíle dovezl vláček několika pilotů. Po zhlédnutí opakovaných záběrů mu však komisaři k výslednému času přičetli dvacet trestných vteřin.
"Komisaři dostali zprávu od ředitele závodu, zvážili tu záležitost a stanovili, že se jednalo o překročení pravidel, proto mu byla udělena penalizace," stojí v oficiálním prohlášení. Karthikeyan tak přišel o svůj nejlepší výsledek po letošním návratu do F1 s týmem HRT.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.