Nick Heidfeld je přesvědčen o tom, že tým Renault, ve kterém v letošní sezoně zaskakuje za zraněného Roberta Kubicu, má potenciál ke zlepšení. Nemyslí si však, že by měl Renault šanci jen ve VC Kanady.
Tým Renault začal sezonu slibně, ze dvou prvních závodů dvě umístění na stupních vítězů. Od té doby však takový výsledek nezopakoval. Vůz Renault R30, se kterým v letošní sezoně jezdí Vitalij Petrov a Nick Heidfeld, je dobrý hlavně pokud jde o maximální rychlost.
Proto by podle mnohých mohl Renault překvapit ve VC Kanady, jelikož okruh Gillese Villeneuva v Montrealu obsahuje rychlé pasáže, především dlouhou rovinku předcházející startovní rovince.
Podle Heidfelda má však Renault šanci i v jiných závodech, přestože bude jejich systém foukaného difuzoru nejspíše zakázán.
"Nemyslím, že bychom měli mít šanci na úspěch jen v Montrealu," říká Němec. "Pokud bude zakázán foukaný difuzor, bude zakázán pro všechny, to za prvé. Nevím ale, proč by měl být zakázán, protože podle lidí v týmu je absolutně legální. A za druhé, když se podívám na náš vývojový plán, tak vidím, že máme velký potenciál ke zlepšení. Proto nevidím VC Kanady jako naši největší šanci."
A je to právě Heidfeld, kdo by měl zlepšit své výkony, jelikož šéf Renaultu, Eric Boullier, není jeho dosavadními výsledky příliš nadšený (celý článek zde).
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.