Renault uvádí, že jeho partnerství se svým hlavním sponzorem Group Lotus je pevnější než kdykoliv dříve, přestože soud minulý týden přiřkl konkurenčnímu týmu Lotus právo používat i nadále název Team Lotus.
"Pro nás to nic neznamená. Spíše to naše partnerství posílilo," cituje Boulliera Autosport. "Ta záležitost je spíše problémem mezi Team Lotus a [Group] Lotus, i když se hovoří o tom, že se to u soudu dále potáhne. Nechci byt do toho zatáhnut, protože není má starost."
"Co se mě týče, je jasné, že se některá nedorozumění a zmatek vyjasnili. Díky tomu je zapojení Lotus Cars a Protonu do naší společnosti pevnější. Máme uzavřenou sedmiletou sponzorskou smlouvu na úrovni titulárního sponzoringu, což zahrnuje spoustu peněz, což je pro nás to nejlepší, o čem můžeme snít," pokračuje šéf závodního týmu Lotus Renault GP.
Vitalij Petrov provází vůz Renault R31 ulicemi Monte Carla
V Monaku se opět hovořilo o tom, že Renault je přesto ve finanční tísni. Dle zákulisních informací stále dluží peníze mateřské společnosti - automobilce Renault. Co na to Boullier? "Je velmi směšné, jak mohou takové historky vypuknout a stále se vracet.
Možná to není náhoda. V Monaku byl nějaký starší ochránce Renaultu, možná on rozšiřoval tyto pověsti. Novinář, který to následně sepsal, za mnou nepřišel, aby se zeptal, zda je to pravda či nikoliv - já jsem na to připraven odpovídat kdykoliv bude chtít, ukážu mu naše účetnictví.
Jako v každém byznyse máme nějaké dluhy pro náš vlastní podnik a naše vlastní investice, ale Renaultu nyní, v roce 2011, nic nedlužíme.
S Renaultem máme víceletý kontrakt a zvláštní dohodu, jako když splácíte hypotéku. Zbývají nějaké platby, ale ty se týkajíc budoucnosti - nikoliv letošního roku. Nemáme absolutně vůbec žádný problém. Vše je v pořádku, v perfektním pořádku," ujišťuje Boullier.
Eric Boullier: "Nemáme absolutně žádný problém"
Majitel závodního týmu Renault - Genii Capital - podle Autosportu odkoupila poslední čtvrtinu akcií od francouzské automobilky prostřednictvím dlouhodobého úvěru, který bude splácet v následujících letech: 5 milionů Eur letos (což je podle Boulliera již uhrazeno), 6 milionů Eur v roce 2012 a 7 milionů Eur v roce 2013.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.