Martin Whitmarsh objasňuje, jakou pozici má FOTA při jednání o nových pravidlech o motorech, která vejdou v platnost v roce 2013.
Martin Whitmarsh, předseda FOTA, šéf stáje Vodafone McLaren Mercedes:
"FOTA je toho názoru, že tohle je spíše záležitostí výrobců motorů než týmů samotných. Týmy chtějí hlavně dostupné motory. Jak se zdá, výrobci a FIA tento názor respektují. Bylo by skvělé, kdybychom s příchodem nových pravidel získali nové dodavatele motorů, bohužel, ti jsou teď trochu na ústupu. Možná jsme tyto změny trochu uspíšili, ale je nutné se ve vývoji pohnout vpřed, musíme vyvíjet technologie, které společnost potřebuje.
Stále je tu však ještě emocionální vazba k minulosti, spousta lidí si říká: Nebylo to skvělé, když jsme měli dvanáctiválce? Nebylo to skvělé, když jsme měli desetiválce? Není to skvělé, že máme osmiválce? Musíme dávat pozor, abychom nezačali přemýšlet podobně."
F1 osmiválec Cosworthu
"To co potřebujeme je Formule 1 jako vrchol a královna motorsportu, ta by logicky měla mít i nejmodernější pohonné ústrojí, ale zároveň by pro týmy měla být dostupná.
Dále si myslím, že potřebujeme více nezávislých dodavatelů, jako je například Cosworth. Nesmíme ztratit žádného ze současných dodavatelů, rádi bychom se ujistili, že s nimi budeme spolupracovat i po roce 2013. Doufám, že se nám podaří dokázat, že se do F1 vyplatí investovat."
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.