Martin Whitmarsh objasňuje, jakou pozici má FOTA při jednání o nových pravidlech o motorech, která vejdou v platnost v roce 2013.
Martin Whitmarsh, předseda FOTA, šéf stáje Vodafone McLaren Mercedes:
"FOTA je toho názoru, že tohle je spíše záležitostí výrobců motorů než týmů samotných. Týmy chtějí hlavně dostupné motory. Jak se zdá, výrobci a FIA tento názor respektují. Bylo by skvělé, kdybychom s příchodem nových pravidel získali nové dodavatele motorů, bohužel, ti jsou teď trochu na ústupu. Možná jsme tyto změny trochu uspíšili, ale je nutné se ve vývoji pohnout vpřed, musíme vyvíjet technologie, které společnost potřebuje.
Stále je tu však ještě emocionální vazba k minulosti, spousta lidí si říká: Nebylo to skvělé, když jsme měli dvanáctiválce? Nebylo to skvělé, když jsme měli desetiválce? Není to skvělé, že máme osmiválce? Musíme dávat pozor, abychom nezačali přemýšlet podobně."
F1 osmiválec Cosworthu
"To co potřebujeme je Formule 1 jako vrchol a královna motorsportu, ta by logicky měla mít i nejmodernější pohonné ústrojí, ale zároveň by pro týmy měla být dostupná.
Dále si myslím, že potřebujeme více nezávislých dodavatelů, jako je například Cosworth. Nesmíme ztratit žádného ze současných dodavatelů, rádi bychom se ujistili, že s nimi budeme spolupracovat i po roce 2013. Doufám, že se nám podaří dokázat, že se do F1 vyplatí investovat."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.