Celý formulový svět, který je momentálně v Monte Carlu, se dozvěděl zprávu, že investiční společnost Aabar Investments z Abu Dhabi koupila akcie týmu Toro Rosso. Tým Toro Rosso se k celé situaci zatím nevyjádřil, ale několik dobře informovaných zdrojů potvrdilo, že k transakci již došlo. Na svém blogu to zmiňuje nezávislý novinář Joe Saward.
Přitom teprve minulý týden Toro Rosso oznámilo, že uzavřelo sponzorskou smlouvu s Falcon Private Bank, což je švýcarská soukromá banka, která se specializuje na finanční management svých klientů po světě. Jejich klientem je i dosavadní majitel stájí Red Bull a Toro Rosso, Dietrich Mateschitz. Skutečností je, že banka Falcon je vlastněná společností Aabar, která již do světa Formule 1 pronikla díky investicím do týmu Mercedes GP Petronas.
Aabar je investiční společnost a pravděpodobně investice do týmu považuje za dlouhodobou strategii. Takovým přikladem dlouhodobé spolupráce v F1 je Credit Suisse, který podporuje stáj Sauber dlouhodobě.
Aabar je kontrolována vládou Abú Zabí, ale papírově ji vlastní další vládní organizace - International Petroleum Investment Company (IPIC), která obchoduje s ropou. Tato společnost například v únoru koupila španělskou ropnou společnost CEPSA od francouzské společnosti Total za 5 miliard dolarů. Nebylo by tedy žádným překvapením, kdyby se loga španělské společnosti na vozech Toro Rosso v budoucnu objevily.
Důvod je jednoduchý, celá tato akce by totiž zvedla španělský zájem o tým, zvláště pak o Jaimeho Alguersuariho. CEPSA má po celém Španělsku na 1700 čerpacích stanic a tento krok by jí mohl pomoci. Bude zajímavé sledovat, jaká další loga se na vozech objeví, ale Aabar vlastní například ještě podíl ve společnosti Santander Brazil a dalších společnostech.
IPIC vlastní podíly v několika společnostech z rozdílných oblastí, včetně rakouské OMV nebo rakouské petrochemické Borealis. Další investice společnosti v minulosti směřovaly do Cosmo Oil v Japonsku, německé Ferrostaal, kanadské Nova Chemicals atd.
Aabar kromě svých investic do týmu Mercedes GP v současné době vlastní také 9 % akcií Daimleru. Z dlouhodobého hlediska těchto investic se nabízí možnost dodávat pro nynější tým Toro Rosso motory Mercedes místo Ferrari nebo z něj možná udělat juniorský tým Mercedesu GP, podobně jako sloužil Red Bullu.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.