Šéf závodního týmu Renaultu Eric Boullier odvážně uvedl, že si to o víkendu jeho tým chce rozdat s Red Bullem o vítězství ve Velké ceně Monaka.
Loni se Robert Kubica kvalifikoval do první řady a po boji s Markem Webberem a Sebastianem Vettelem nakonec stanul na pódiu. Monopostu R31 by okruh měl vyhovovat, proto si Renault klade pro víkend vysoké cíle.
"Doufám, že se nám to podaří. Pokud je auto dobré, pak není důvod se domnívat, že bychom nemohli bojovat vepředu. Uvidíme.
Myslím, že obzvlášť v Monaku bude klíčové kvalifikovat se na čele. Uvidíme, jak si poradíme s provozem, ale jsem si celkem jistý tím, že náš vůz bude v Monaku rychlý," říká Boullier.
Vitalij Petrov v Barceloně (© foto: Lotus Renault GP)
Podle něj je Renault v mnohem lepší formě, než o čem svědčí poslední výsledky: "Abych byl upřímný, byli jsme překvapeni kolem Vitalije v poslední části kvalifikace ve Španělsku. Dopustil se drobné chyby s páčkou při přeřazování, bez toho by určitě skončil mezi těmi nejrychlejšími.
Myslím si proto, že Monako bude lépe vyhovovat návrhu našeho vozu, měli bychom být ještě blíže k předním pozicím," pokračuje Boullier.
Na adresu nových alokací pneumatik dodal: "Nikdo neví, co se přihodí. Budeme mít superměkké [pneumatiky], budou tam žmolky. Bude záležet na načasování zastávek v boxech, protože můžete uvíznout za ostatními vozy - a to může zcela změnit pořadí závodu. Podle mě to bude třeba více riskovat, než jsme byli zvyklí."
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.