Šéf závodního týmu Renaultu Eric Boullier odvážně uvedl, že si to o víkendu jeho tým chce rozdat s Red Bullem o vítězství ve Velké ceně Monaka.
Loni se Robert Kubica kvalifikoval do první řady a po boji s Markem Webberem a Sebastianem Vettelem nakonec stanul na pódiu. Monopostu R31 by okruh měl vyhovovat, proto si Renault klade pro víkend vysoké cíle.
"Doufám, že se nám to podaří. Pokud je auto dobré, pak není důvod se domnívat, že bychom nemohli bojovat vepředu. Uvidíme.
Myslím, že obzvlášť v Monaku bude klíčové kvalifikovat se na čele. Uvidíme, jak si poradíme s provozem, ale jsem si celkem jistý tím, že náš vůz bude v Monaku rychlý," říká Boullier.
Vitalij Petrov v Barceloně (© foto: Lotus Renault GP)
Podle něj je Renault v mnohem lepší formě, než o čem svědčí poslední výsledky: "Abych byl upřímný, byli jsme překvapeni kolem Vitalije v poslední části kvalifikace ve Španělsku. Dopustil se drobné chyby s páčkou při přeřazování, bez toho by určitě skončil mezi těmi nejrychlejšími.
Myslím si proto, že Monako bude lépe vyhovovat návrhu našeho vozu, měli bychom být ještě blíže k předním pozicím," pokračuje Boullier.
Na adresu nových alokací pneumatik dodal: "Nikdo neví, co se přihodí. Budeme mít superměkké [pneumatiky], budou tam žmolky. Bude záležet na načasování zastávek v boxech, protože můžete uvíznout za ostatními vozy - a to může zcela změnit pořadí závodu. Podle mě to bude třeba více riskovat, než jsme byli zvyklí."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.