Šéf závodního týmu Renaultu Eric Boullier odvážně uvedl, že si to o víkendu jeho tým chce rozdat s Red Bullem o vítězství ve Velké ceně Monaka.
Loni se Robert Kubica kvalifikoval do první řady a po boji s Markem Webberem a Sebastianem Vettelem nakonec stanul na pódiu. Monopostu R31 by okruh měl vyhovovat, proto si Renault klade pro víkend vysoké cíle.
"Doufám, že se nám to podaří. Pokud je auto dobré, pak není důvod se domnívat, že bychom nemohli bojovat vepředu. Uvidíme.
Myslím, že obzvlášť v Monaku bude klíčové kvalifikovat se na čele. Uvidíme, jak si poradíme s provozem, ale jsem si celkem jistý tím, že náš vůz bude v Monaku rychlý," říká Boullier.
Vitalij Petrov v Barceloně (© foto: Lotus Renault GP)
Podle něj je Renault v mnohem lepší formě, než o čem svědčí poslední výsledky: "Abych byl upřímný, byli jsme překvapeni kolem Vitalije v poslední části kvalifikace ve Španělsku. Dopustil se drobné chyby s páčkou při přeřazování, bez toho by určitě skončil mezi těmi nejrychlejšími.
Myslím si proto, že Monako bude lépe vyhovovat návrhu našeho vozu, měli bychom být ještě blíže k předním pozicím," pokračuje Boullier.
Na adresu nových alokací pneumatik dodal: "Nikdo neví, co se přihodí. Budeme mít superměkké [pneumatiky], budou tam žmolky. Bude záležet na načasování zastávek v boxech, protože můžete uvíznout za ostatními vozy - a to může zcela změnit pořadí závodu. Podle mě to bude třeba více riskovat, než jsme byli zvyklí."
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.