Red Bull RB7 je schopný v Barceloně používat pohyblivý element zadního přítlačného křídla (DRS), také v poslední zatáčce.
Na španělském okruhu je rakouský tým jako jediný schopný využívat výhody DRS v poslední zatáčce, tak jak to bylo možné vidět v trénincích a také během sobotní kvalifikace.
„Vůz je dobrý, o tom nemůže být pochyb. Máme dobrý vůz po aerodynamické stránce, to není žádným tajemstvím, navíc víme jak s ním zacházet tak, abychom získali ty nejlepší podmínky,“ prohlásil Mark Webber.
Hamilton vysvětluje, jak je obtížné projet stejný úsek v McLarenu i se zavřenou klapkou DRS. „Jedná se jen o lehkou odlišnost v aerodynamickém přítlaku“, prohodil ironicky britský pilot, „ale v určitém směru je to pozitivní, alespoň víme, jak velký přítlak mají“.
Srovnání použití DRS v Austrálii - Red Bull vs. Ferrari
Nicméně v nedělním závodě se DRS bude moci používat pouze na rovince, proto další otázka směřovala na to, zda má Hamilton šanci se Red Bullum alespoň přiblížit: „Snad v posledních dvou zatáčkách, pokud přeskočím šikanu, tak se před ně dostanu, jinak asi těžko!“ zažertoval Hamilton.Podle pilota McLarenu jsou šance silně omezené: „Sebastian má velký náskok v celkové klasifikaci, ale Red Bul má i dostatečný technický náskok.“
„Závěr šampionátu pro mě bude hodně obtížný. Momentálně je pro nás reálné uvažovat o pódiových umístěních v každém závodě. Je možné, že v příštích závodech se jim přiblížíme, ale je nepravděpodobné, že získáme titul.“
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.