Red Bull RB7 je schopný v Barceloně používat pohyblivý element zadního přítlačného křídla (DRS), také v poslední zatáčce.
Na španělském okruhu je rakouský tým jako jediný schopný využívat výhody DRS v poslední zatáčce, tak jak to bylo možné vidět v trénincích a také během sobotní kvalifikace.
„Vůz je dobrý, o tom nemůže být pochyb. Máme dobrý vůz po aerodynamické stránce, to není žádným tajemstvím, navíc víme jak s ním zacházet tak, abychom získali ty nejlepší podmínky,“ prohlásil Mark Webber.
Hamilton vysvětluje, jak je obtížné projet stejný úsek v McLarenu i se zavřenou klapkou DRS. „Jedná se jen o lehkou odlišnost v aerodynamickém přítlaku“, prohodil ironicky britský pilot, „ale v určitém směru je to pozitivní, alespoň víme, jak velký přítlak mají“.
Srovnání použití DRS v Austrálii - Red Bull vs. Ferrari
Nicméně v nedělním závodě se DRS bude moci používat pouze na rovince, proto další otázka směřovala na to, zda má Hamilton šanci se Red Bullum alespoň přiblížit: „Snad v posledních dvou zatáčkách, pokud přeskočím šikanu, tak se před ně dostanu, jinak asi těžko!“ zažertoval Hamilton.Podle pilota McLarenu jsou šance silně omezené: „Sebastian má velký náskok v celkové klasifikaci, ale Red Bul má i dostatečný technický náskok.“
„Závěr šampionátu pro mě bude hodně obtížný. Momentálně je pro nás reálné uvažovat o pódiových umístěních v každém závodě. Je možné, že v příštích závodech se jim přiblížíme, ale je nepravděpodobné, že získáme titul.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.