Red Bull RB7 je schopný v Barceloně používat pohyblivý element zadního přítlačného křídla (DRS), také v poslední zatáčce.
Na španělském okruhu je rakouský tým jako jediný schopný využívat výhody DRS v poslední zatáčce, tak jak to bylo možné vidět v trénincích a také během sobotní kvalifikace.
„Vůz je dobrý, o tom nemůže být pochyb. Máme dobrý vůz po aerodynamické stránce, to není žádným tajemstvím, navíc víme jak s ním zacházet tak, abychom získali ty nejlepší podmínky,“ prohlásil Mark Webber.
Hamilton vysvětluje, jak je obtížné projet stejný úsek v McLarenu i se zavřenou klapkou DRS. „Jedná se jen o lehkou odlišnost v aerodynamickém přítlaku“, prohodil ironicky britský pilot, „ale v určitém směru je to pozitivní, alespoň víme, jak velký přítlak mají“.
Srovnání použití DRS v Austrálii - Red Bull vs. Ferrari
Nicméně v nedělním závodě se DRS bude moci používat pouze na rovince, proto další otázka směřovala na to, zda má Hamilton šanci se Red Bullum alespoň přiblížit: „Snad v posledních dvou zatáčkách, pokud přeskočím šikanu, tak se před ně dostanu, jinak asi těžko!“ zažertoval Hamilton.Podle pilota McLarenu jsou šance silně omezené: „Sebastian má velký náskok v celkové klasifikaci, ale Red Bul má i dostatečný technický náskok.“
„Závěr šampionátu pro mě bude hodně obtížný. Momentálně je pro nás reálné uvažovat o pódiových umístěních v každém závodě. Je možné, že v příštích závodech se jim přiblížíme, ale je nepravděpodobné, že získáme titul.“
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.