Charlie Whiting byl minulý týden v Brazílii, aby se domluvil s místními pořadateli, jak by se dal okruh Interlagos přestavět, aby odpovídal posledním trendům.
V dubnu se na Interlagosu staly dvě smrtelné nehody. Při závodech Stockcar zemřel pilot Gustavo Sondermann. Ten vyletěl v Curva do Cafe (rychlá levotočívá zažáčka ve stoupání na cílovou rovinku). O chvíli později přišel o život další jezdec Stockcar Series, Paolo Kunze. Kunze zemžel v Curva do Sol (výjezd ze sennových S).
Po tomto tragickém víkendu se začaly ozývat hlasy podle kterých musí dojít k přestavbě okruhu. Zajímavé přitom je, že Curva do Cafe byla činovníky v Brazílii, ale i lidmi z prostředí mezinárodního motorsportu, oceněna za svoji bezpečnost.
Jen připomeňme, že v Brazílii prožil těžkou nehodu v roce 2003 i Fernando Alonso, když tehdy v závodu vedl. Jedinou věcí, která se od té doby udála, je oddálení tribun na inkriminovaném místě dál od trati za účelem vybudování větší únikové zóny.
Chalie bývá při kontrolách všímavý...
"Byl jsem tam minulý pátek, abych se podíval, jak by se to dalo zlepšit. Ještě o tom jednáme. Nemůžu teď říci, co by se dalo podniknout, ale doufám, že tam bude vůle města s tím něco dělat. Máme nějaké dobré nápady, které jsme na schůzce navrhli. Teď jde jen o to, prodiskutovat to s inženýry a podívat se na to, co by bylo možné udělat," řekl Whiting.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.