Charlie Whiting byl minulý týden v Brazílii, aby se domluvil s místními pořadateli, jak by se dal okruh Interlagos přestavět, aby odpovídal posledním trendům.
V dubnu se na Interlagosu staly dvě smrtelné nehody. Při závodech Stockcar zemřel pilot Gustavo Sondermann. Ten vyletěl v Curva do Cafe (rychlá levotočívá zažáčka ve stoupání na cílovou rovinku). O chvíli později přišel o život další jezdec Stockcar Series, Paolo Kunze. Kunze zemžel v Curva do Sol (výjezd ze sennových S).
Po tomto tragickém víkendu se začaly ozývat hlasy podle kterých musí dojít k přestavbě okruhu. Zajímavé přitom je, že Curva do Cafe byla činovníky v Brazílii, ale i lidmi z prostředí mezinárodního motorsportu, oceněna za svoji bezpečnost.
Jen připomeňme, že v Brazílii prožil těžkou nehodu v roce 2003 i Fernando Alonso, když tehdy v závodu vedl. Jedinou věcí, která se od té doby udála, je oddálení tribun na inkriminovaném místě dál od trati za účelem vybudování větší únikové zóny.
Chalie bývá při kontrolách všímavý...
"Byl jsem tam minulý pátek, abych se podíval, jak by se to dalo zlepšit. Ještě o tom jednáme. Nemůžu teď říci, co by se dalo podniknout, ale doufám, že tam bude vůle města s tím něco dělat. Máme nějaké dobré nápady, které jsme na schůzce navrhli. Teď jde jen o to, prodiskutovat to s inženýry a podívat se na to, co by bylo možné udělat," řekl Whiting.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.