Velká cena Indie, která je letos poprvé v kalendáři mistrovství světa F1, by mohla být přesunula z října na pozdější termín, šampionát by pak uzavírala v prosinci. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž hledá volný termín pro Grand Prix Bahrajnu, v pátek o tom informuje agentura Reuters.
Velká cena Bahrajnu měla letošní šampionát v polovině břehna otevírat, kvůli politické nestabilitě v zemi však byla odvolána. Nyní se uvažuje o možnosti uspořádat Velkou cenu Bahrajnu 30. října, v termínu původně vyhrazeném pro premiérový závod v Indii. "Ano, uvažujeme o tom," přiznal komerční šéf F1 Bernie Ecclestone. "Možné je všechno. Mohli bychom závod v Dillí přesunout na konec sezony. Ale je to ve hvězdách. Nejsem rozhodnutý. Uvidíme, zda Bahrajn vůbec závod uspořádá," dodal.
Představitelé Bahrajnu nedávno oznámili, že situace v zemi je již daleko klidnější a že chtějí závod uspořádat. Mnoho lidí v kruzích F1 však pochybuje o tom, že to bude možné.
"Pokud bude garantována bezpečnost, pokud nám britské ministerstvo zahraničí dovolí cestovat do Bahrajnu, pokud s tím budou souhlasit členové týmu a pokud se Grand Prix vůbec uskuteční, budeme tam rádi závodit," prohlásil šéf stáje Renault Eric Boullier. "Otázkou zůstává politický kontext: Máme tam vůbec závodit? Nerad bych se do té debaty pouštěl, ale tahle otázka musí být zodpovězena," dodal. Prezident Indické federace motoristických klubů Vicky Čandhok prohlásil, že každá změna má svá pro i proti. Potvrdil, že na trať se právě pokládá poslední vrstva asfaltu a 5,14 kilometrů dlouhý okruh vzdálený 35 kilometrů od metropole Dillí bude 30. října připravený. "Žádný dodatečný čas opravdu nepotřebujeme, okruh bude připravený," potvrdil.
"Pokud to odloží na čtvrtého prosince, dobrá. Budeme mít závod, šestého pak v Dillí zasedá Světová rada motorismu, sedmého je udílení výročních cen a osmého generální shromáždění Mezinárodní automobilové federace. Takže budeme mít v Dillí týden F1 a Mezinárodní automobilové federace. Z tohoto pohledu to dává smysl," souhlasil Čandhok, otec závodníka Karuna.
Logistika by ovšem v tom případě byla poněkud složitější, náklad i vozy se jen těžko dostanou do Dillí z Brazílie, kde se jede 27. listopadu, dřív než v úterý před závodem a týmy se budou muset vyrovnat s neznámými celními formalitami.
Čanhok současně upozornil, že o změně termínů se zatím uvažuje v ryze teoretické rovině. "Myslím, že je to jen otázka, co by se stalo, kdyby Bahrajn závod uspořádal. Zda je možná změna termínu," řekl Čandhok. "Myslím,že nějaká aktivní diskuse o tom zatím nevznikla," dodal.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.