Velká cena Indie, která je letos poprvé v kalendáři mistrovství světa F1, by mohla být přesunula z října na pozdější termín, šampionát by pak uzavírala v prosinci. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž hledá volný termín pro Grand Prix Bahrajnu, v pátek o tom informuje agentura Reuters.
Velká cena Bahrajnu měla letošní šampionát v polovině břehna otevírat, kvůli politické nestabilitě v zemi však byla odvolána. Nyní se uvažuje o možnosti uspořádat Velkou cenu Bahrajnu 30. října, v termínu původně vyhrazeném pro premiérový závod v Indii. "Ano, uvažujeme o tom," přiznal komerční šéf F1 Bernie Ecclestone. "Možné je všechno. Mohli bychom závod v Dillí přesunout na konec sezony. Ale je to ve hvězdách. Nejsem rozhodnutý. Uvidíme, zda Bahrajn vůbec závod uspořádá," dodal.
Představitelé Bahrajnu nedávno oznámili, že situace v zemi je již daleko klidnější a že chtějí závod uspořádat. Mnoho lidí v kruzích F1 však pochybuje o tom, že to bude možné.
"Pokud bude garantována bezpečnost, pokud nám britské ministerstvo zahraničí dovolí cestovat do Bahrajnu, pokud s tím budou souhlasit členové týmu a pokud se Grand Prix vůbec uskuteční, budeme tam rádi závodit," prohlásil šéf stáje Renault Eric Boullier. "Otázkou zůstává politický kontext: Máme tam vůbec závodit? Nerad bych se do té debaty pouštěl, ale tahle otázka musí být zodpovězena," dodal. Prezident Indické federace motoristických klubů Vicky Čandhok prohlásil, že každá změna má svá pro i proti. Potvrdil, že na trať se právě pokládá poslední vrstva asfaltu a 5,14 kilometrů dlouhý okruh vzdálený 35 kilometrů od metropole Dillí bude 30. října připravený. "Žádný dodatečný čas opravdu nepotřebujeme, okruh bude připravený," potvrdil.
"Pokud to odloží na čtvrtého prosince, dobrá. Budeme mít závod, šestého pak v Dillí zasedá Světová rada motorismu, sedmého je udílení výročních cen a osmého generální shromáždění Mezinárodní automobilové federace. Takže budeme mít v Dillí týden F1 a Mezinárodní automobilové federace. Z tohoto pohledu to dává smysl," souhlasil Čandhok, otec závodníka Karuna.
Logistika by ovšem v tom případě byla poněkud složitější, náklad i vozy se jen těžko dostanou do Dillí z Brazílie, kde se jede 27. listopadu, dřív než v úterý před závodem a týmy se budou muset vyrovnat s neznámými celními formalitami.
Čanhok současně upozornil, že o změně termínů se zatím uvažuje v ryze teoretické rovině. "Myslím, že je to jen otázka, co by se stalo, kdyby Bahrajn závod uspořádal. Zda je možná změna termínu," řekl Čandhok. "Myslím,že nějaká aktivní diskuse o tom zatím nevznikla," dodal.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.