Velká cena Indie, která je letos poprvé v kalendáři mistrovství světa F1, by mohla být přesunula z října na pozdější termín, šampionát by pak uzavírala v prosinci. Mezinárodní automobilová federace (FIA) totiž hledá volný termín pro Grand Prix Bahrajnu, v pátek o tom informuje agentura Reuters.
Velká cena Bahrajnu měla letošní šampionát v polovině břehna otevírat, kvůli politické nestabilitě v zemi však byla odvolána. Nyní se uvažuje o možnosti uspořádat Velkou cenu Bahrajnu 30. října, v termínu původně vyhrazeném pro premiérový závod v Indii. "Ano, uvažujeme o tom," přiznal komerční šéf F1 Bernie Ecclestone. "Možné je všechno. Mohli bychom závod v Dillí přesunout na konec sezony. Ale je to ve hvězdách. Nejsem rozhodnutý. Uvidíme, zda Bahrajn vůbec závod uspořádá," dodal.
Představitelé Bahrajnu nedávno oznámili, že situace v zemi je již daleko klidnější a že chtějí závod uspořádat. Mnoho lidí v kruzích F1 však pochybuje o tom, že to bude možné.
"Pokud bude garantována bezpečnost, pokud nám britské ministerstvo zahraničí dovolí cestovat do Bahrajnu, pokud s tím budou souhlasit členové týmu a pokud se Grand Prix vůbec uskuteční, budeme tam rádi závodit," prohlásil šéf stáje Renault Eric Boullier. "Otázkou zůstává politický kontext: Máme tam vůbec závodit? Nerad bych se do té debaty pouštěl, ale tahle otázka musí být zodpovězena," dodal. Prezident Indické federace motoristických klubů Vicky Čandhok prohlásil, že každá změna má svá pro i proti. Potvrdil, že na trať se právě pokládá poslední vrstva asfaltu a 5,14 kilometrů dlouhý okruh vzdálený 35 kilometrů od metropole Dillí bude 30. října připravený. "Žádný dodatečný čas opravdu nepotřebujeme, okruh bude připravený," potvrdil.
"Pokud to odloží na čtvrtého prosince, dobrá. Budeme mít závod, šestého pak v Dillí zasedá Světová rada motorismu, sedmého je udílení výročních cen a osmého generální shromáždění Mezinárodní automobilové federace. Takže budeme mít v Dillí týden F1 a Mezinárodní automobilové federace. Z tohoto pohledu to dává smysl," souhlasil Čandhok, otec závodníka Karuna.
Logistika by ovšem v tom případě byla poněkud složitější, náklad i vozy se jen těžko dostanou do Dillí z Brazílie, kde se jede 27. listopadu, dřív než v úterý před závodem a týmy se budou muset vyrovnat s neznámými celními formalitami.
Čanhok současně upozornil, že o změně termínů se zatím uvažuje v ryze teoretické rovině. "Myslím, že je to jen otázka, co by se stalo, kdyby Bahrajn závod uspořádal. Zda je možná změna termínu," řekl Čandhok. "Myslím,že nějaká aktivní diskuse o tom zatím nevznikla," dodal.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.