Podle Nicka Heidfelda je monopost R31 k pneumatikám ohleduplnější než vozy soupeřů. Díky tomu by podle něj mohl Renault mít během Velké ceny Španělska výhodu.
"Pro omezení vlivu degradace těchto nových pneumatik Pirelli toho nemůžete moc udělat. Dobré však je, že vůz R31 je k pneumatikám celkem šetrný ve srovnání s ostatními vozy, což je pro nás skutečně pozitivní," říká Heidfeld před nadcházejícím závodem v Barceloně.
"Myslím, že pilot obecně může využíváním vozu situaci pomoci, ale ještě důležitější je nastavení. Pokud je vůz předem dobře připraven, můžu nás dostat do dobré pozice," pokračuje.
S nastavením by ve Španělsku neměli mít problém, navíc podle Heidfelda týmy se sofistikovanými simulátory nebudou mít tak velkou výhodu, jako na jiných okruzích: "Dostaneme se do toho rychle, protože celý tým tento okruh dobře zná. Týmy využívající simulátor zde nebudou mít až takovou výhodu."
Záď Heidfeldova Renaultu R31 v Istanbulu(© foto: Renault F1)
"Musíme se soustředit na to, abychom z něj dostali co nejvíce, ale na závěry ohledně konečné pozice v šampionátu je ještě brzy. Ferrari nejsou moc daleko před námi - Felipe dojel ve dvou případech za mnou a nemá tak velký bodový náskok, takže mým cílem je jej v tabulce co nejdříve dostihnout," klade si ambiciózní cíl německý pilot.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.