Týmy Formule 1 zřejmě nepřjmou návrh prezidenta FIA na návrat testování v průběhu sezóny. Jean Todt v Turecku uvedl, že jej alespoň v omezené míře chce prosadit již od příští sezóny.
Ačkoliv je Todt přesvědčen o smysluplnosti svého návrhu (více zde), ostatní týmy vyjma Ferrari mu nejsou příliš nakloněny, protože se obávají nepřiměřeného nárůstu nákladů.
"Myslím, že nyní to je dobře vyvážené. Možná bychom mohli o něco více jezdit v pátky nebo mít k dispozici více sad pneumatik," říká pro Autosport šéf vedoucí stáje šampionátu Christian Horner.
"Problémem testování je to, že jakmile jej zavedete, zavedete i testovací týmy a náklady prudce stoupnou. Jednou z nejvýznamnějších věcí, které přispěly ke snížení nákladů, je právě omezené testování. Proto si myslím, že současné vyvážení, kdy máme předsezónní testy a testy mladíku na konci roku, je správné - a výhodné pro rozpočty nejen velkých, ale i malých týmů," dodává šéf Red Bullu.
Nejen šéf Red Bull Christian Horner je proti opětovnému zavedení testování v průběhu sezóny
Souhlasí s ním i provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer: "Nechceme to. Proč se vracet zpět? Existují fundamentální věci, v nichž jsme při pohledu zpět neměli pravdu, ale Max Mosley ano - když jsem pracoval u Hondy, zpočátku jsme s nimi nesouhlasili. Jednou z nich bylo kvalifikační auto, v němž jsme jezdili s kvalifikačními motory. To byl výdaj! Na co? Na nic."
Parc fermé. Další fundamentální věc - zbavení se nejen kvalifikačních motorů, ale i aut. Skvělá věc. Nijak to nepoškodilo show.
Motory, které vydrží více, než dříve. Fundamentální věc, která je správná. Převodovky, které více vydrží - další správná fundamentální věc. Všechno to pomohlo snížit náklady a nezničilo to show.
Neexistence testování v průběhu sezóny pomáhá ušetřit spousty peněz. Nepotřebujeme teď testovací týmy. Co by se stalo, kdybychom znovu zavedli testování během sezóny? Nyní máme 19 či 20 závodů a náš personál to už jen tak tak zvládá. Znovu byste měli dva týmy, a když máte dva týmy, náklady prudce rostou. Proč se v tomto ohledu vracet? Museli byste pak také počítat s vyššími náklady na testovací kilometr."
Podle Otmara Szafnauera je Force India také proti
Opatrný je v této otázce také předseda Asociace týmů F1 a šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Pro Reuters v Turecku řekl: "Mnoho týmů by rádo více testovalo, musíme však respektovat i malé týmy. Musíme udržet náklady. Pokud by větší týmy začaly testovat, což by byl k nevýhodě menších týmů, nebylo by to pro sport dobré."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.