Týmy Formule 1 zřejmě nepřjmou návrh prezidenta FIA na návrat testování v průběhu sezóny. Jean Todt v Turecku uvedl, že jej alespoň v omezené míře chce prosadit již od příští sezóny.
Ačkoliv je Todt přesvědčen o smysluplnosti svého návrhu (více zde), ostatní týmy vyjma Ferrari mu nejsou příliš nakloněny, protože se obávají nepřiměřeného nárůstu nákladů.
"Myslím, že nyní to je dobře vyvážené. Možná bychom mohli o něco více jezdit v pátky nebo mít k dispozici více sad pneumatik," říká pro Autosport šéf vedoucí stáje šampionátu Christian Horner.
"Problémem testování je to, že jakmile jej zavedete, zavedete i testovací týmy a náklady prudce stoupnou. Jednou z nejvýznamnějších věcí, které přispěly ke snížení nákladů, je právě omezené testování. Proto si myslím, že současné vyvážení, kdy máme předsezónní testy a testy mladíku na konci roku, je správné - a výhodné pro rozpočty nejen velkých, ale i malých týmů," dodává šéf Red Bullu.
Nejen šéf Red Bull Christian Horner je proti opětovnému zavedení testování v průběhu sezóny
Souhlasí s ním i provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer: "Nechceme to. Proč se vracet zpět? Existují fundamentální věci, v nichž jsme při pohledu zpět neměli pravdu, ale Max Mosley ano - když jsem pracoval u Hondy, zpočátku jsme s nimi nesouhlasili. Jednou z nich bylo kvalifikační auto, v němž jsme jezdili s kvalifikačními motory. To byl výdaj! Na co? Na nic."
Parc fermé. Další fundamentální věc - zbavení se nejen kvalifikačních motorů, ale i aut. Skvělá věc. Nijak to nepoškodilo show.
Motory, které vydrží více, než dříve. Fundamentální věc, která je správná. Převodovky, které více vydrží - další správná fundamentální věc. Všechno to pomohlo snížit náklady a nezničilo to show.
Neexistence testování v průběhu sezóny pomáhá ušetřit spousty peněz. Nepotřebujeme teď testovací týmy. Co by se stalo, kdybychom znovu zavedli testování během sezóny? Nyní máme 19 či 20 závodů a náš personál to už jen tak tak zvládá. Znovu byste měli dva týmy, a když máte dva týmy, náklady prudce rostou. Proč se v tomto ohledu vracet? Museli byste pak také počítat s vyššími náklady na testovací kilometr."
Podle Otmara Szafnauera je Force India také proti
Opatrný je v této otázce také předseda Asociace týmů F1 a šéf McLarenu Martin Whitmarsh. Pro Reuters v Turecku řekl: "Mnoho týmů by rádo více testovalo, musíme však respektovat i malé týmy. Musíme udržet náklady. Pokud by větší týmy začaly testovat, což by byl k nevýhodě menších týmů, nebylo by to pro sport dobré."
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.