Lewis Hamilton se na svých oficiálních stránkách vrací k souboji se svým týmovým kolegou během poslední Velké ceny Turceka a hodnotí dosavadní vývoj letošní sezóny.
Čtvrté místo v Turecku bylo nakonec velmi uspokojujícím zakončením ne příliš vydařeného víkendu, viď?Lewis Hamilton: Ano, myslím, že to byl reálný výsledek. Ono pokud by nám vše vyšlo, pak jsme se mohli dostat na pódium, rychlost jsme na to podle mne měli, v závodě nám ale věci příliš nevycházely: nevyšel mi moc start a na lídry jsem pak ztratil, takže čtvrtá příčka je celkem uspokojivá, mohlo to být i horší.
Myslím, že v neděli se ukázalo, jak těsné jsou rozdíly mezi top týmy: viděli jsme, jak silný může být Mercedes GP a Ferrari, když se jim vydaří víkend. Uvědomujeme si však, že jsme z našeho balíku nedostali to, co jsme v Turecku čekali. Jako vždy bojujeme o to, abychom na dráze nasadili mnoho nových dílů, ne vždy to je ale možné - ať už kvůli výkonnosti či spolehlivosti.
Už před prvním tréninkem jsme věděli, že budeme muset ubrat z našich ambicí na vývojové frontě pro tento závod. Je to samozřejmě zklamání, musíte se ale na věci dívat v širších souvislostech: šampionát vyhráváte díky konzistenci, takže je lepší získat body po slušném výsledku, než riskovat nedojetí do cíle kvůli nespolehlivosti, byť byste měli výkonnější vůz.
Na dráze jsi svedl nádherný souboj s Jensonem - připomnělo ti to loňský rok?LH: Pouze v tom, že se jednalo o férový souboj. Jeden druhého respektujeme jako piloti i lidé, vzhledem k tomu naše závodění s Jensonem bude vždy čisté a férové - on je jezdcem, na kterého je v těsných situacích v tomto ohledu vždy spoleh.
Byl to s ním dobrý souboj, ale minulý rok to bylo o první míst, letos jsme bojovali o nižší příčky, nebyla to tedy už taková zábava. Závodění s KERSem a DRS si přesto stále užívám - je to zábavnější pro piloty i fanoušky. Podle mě by se mělo tleskat všemu, co učiní závody více vzrušujícími. A letos jsme rozhodně viděli čtyři zajímavé závody.
Ne vždy samozřejmě vyhráváte a tento systém někdy pracuje proti vám, protože jste zranitelní, když jste vpředu, obecně ale se mi ale změny v pravidlech letos zamlouvají.
Nyní se zdá, že na vítězství v závodech mají čtyři týmy - je to pro vás složitější?LH: Na začátku sezóny jsme určitě očekávali, že Ferrari a Mercedes GP budou konkurenceschopní a byť během prvních závodů nenavázali na výkonnost, kterou předváděli v předsezónních testech, jsme věděli, že to bude pouze otázkou času, než se dostanou zpět do formy. V Turecku tedy jejich rychlost nebyla překvapením, větším překvapením bylo to, že ji neměli od počátku sezóny.
To, že spolu bojuje více týmů, funguje v obou směrech: je těžší sbírat body, když se o ně vzájemně obírá hodně pilotů, ale na druhé straně by mělo pro kohokoliv být těžší vybudovat si velký náskok v tabulce, jak jsme to viděli minulý rok.
Nám to v Turecku nevyšlo, ale už se těším do Barcelony. To je okruh, kde jsem nikdy nevyhrál, takže by to bylo skvělé pro tým, kdybychom tam mohli příští týden dosáhnout skvělého výsledku.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.