Pouhá tisícina sekundy rozhodla o vítězi sobotního tréninku, stal se jím Sebastian Vettel, když porazil Michaela Schumachera.
Pět minut po zahájení třetího tréninku mají již všichni zúčastnění jedno instalační kolo za sebou, určitý náskok mají Schumacher a Petrov, oba stihli zajet kola dvě.
V první čtvrthodince se na trati nedělo téměř nic podstatného, osaměle se na ní proháněl Jerome D’Ambrosio, který také stanovil základní čas sobotního tréninku (1:34,464). První čas na světelné tabuli působí na ostatní jako startér, Karthikeyan se přiblížil času belgického pilota (1:34,484), Na dráze jsou i další piloti: Liuzzi, Kovalainen, Schumacher, Button, Perez a Hamilton.
Michael Schumacher zajíždí čas 1:27,619 a je na čele před McLarenem Jensona Buttona, který na německého pilota ztratil téměř osm desetin. Další pořadí je následující: Heikki Kovalainen, Nico Rosberg a Lewis Hamilton ten ale ztrácí přes tři sekundy.
První třetina tréninku patří stáji Mercedes, Schumachera na čele vystřídal jeho stájový kolega Nico Rosberg (1:27,358), oba německé piloty rozdělil jen Hamilton, který vyrovnal Schumacheruv čas.
Sebastian Vettel ve svém prvním kole na suché trati zajel pátý nejrychlejší čas (1:27,943). V zápětí se Jaime Alguersuari postaral o vyvěšení žlutých vlajek ve třetí zatáčce, poté co v ní efektivně zaparkoval svůj vůz.
Sebastian Vettel zapomněl na včerejší smolný den a vyhoupl se do vedení časem 1:27,134, překonal tak Rosberův čas o dvě desetiny. Duo Hamilton – Schumachr ztrácí čtyři desetiny. Na trať se vydal také druhý z Red Bullů, Mark Webber zajel čas 1:27,391, čímž si zajistil třetí místo. Fernando Alonso se ve svém prvním měřeném kole dostal na čas 1:28,137, stačí to pouze na osmé místo.
Rosberg bravurně zvládá nebezpečný smyk v zatáčce č. 8
Zatímco závěr první poloviny tréninku, byl velmi rušný, začátek té druhé se vyznačuje naprostým klidem, který následně přerušuje dvojice pilotů stáje Force India, oba Mercedesy, Alonso, Karthikeyan a D’Ambrosio. Do závěrečné třetiny nastupují i oba McLareny a Red Bully.
Nejlepším časem všechny zaskočil Sebastien Buemi (1:27,080) s vozem Toro Rosso a to ještě před nazutím měkké směsi. Také Felipe Massa se na měkkých pneumatikách snaží dostat do čela výsledkové listiny, hned první pokus je úspěšný (1:26,883), za sebou nechává Vettelův Red Bull, který byl pomalejší pouze ve třetím sektoru. Na trať se vrací i Alguersuari a po problémech v prvním sektoru již žádnou chybu nedělá a zlepšuje svůj čas, je desátý.
Sebastian Vettel na tvrdých pneumatikách překonává Massuv výkon, který zajel nejlepší čas na měkké směsi. Na trať se vydává Ferrari Fernanda Alonsa a přepisuje nejlepší výkon časem 1:26,819.
Poslední desetiminutovka je velice hektická, Alonsův výkon překonává Schumacher na měkkých pneumatikách (1:26,038) a také Rosberg, který na Schumachera ztratil čtyři desetiny.
Oba vozy Red bull se vydávají na trať s měkkou směsí, Webber se prodral na třetí místo, Petrov zajel šestý čas. Vettel na měkkých pneumatikách zajíždí nejlepší čas dne je o pouhou tisícinu sekundy rychlejší než Schumacher.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.