Pouhá tisícina sekundy rozhodla o vítězi sobotního tréninku, stal se jím Sebastian Vettel, když porazil Michaela Schumachera.
Pět minut po zahájení třetího tréninku mají již všichni zúčastnění jedno instalační kolo za sebou, určitý náskok mají Schumacher a Petrov, oba stihli zajet kola dvě.
V první čtvrthodince se na trati nedělo téměř nic podstatného, osaměle se na ní proháněl Jerome D’Ambrosio, který také stanovil základní čas sobotního tréninku (1:34,464). První čas na světelné tabuli působí na ostatní jako startér, Karthikeyan se přiblížil času belgického pilota (1:34,484), Na dráze jsou i další piloti: Liuzzi, Kovalainen, Schumacher, Button, Perez a Hamilton.
Michael Schumacher zajíždí čas 1:27,619 a je na čele před McLarenem Jensona Buttona, který na německého pilota ztratil téměř osm desetin. Další pořadí je následující: Heikki Kovalainen, Nico Rosberg a Lewis Hamilton ten ale ztrácí přes tři sekundy.
První třetina tréninku patří stáji Mercedes, Schumachera na čele vystřídal jeho stájový kolega Nico Rosberg (1:27,358), oba německé piloty rozdělil jen Hamilton, který vyrovnal Schumacheruv čas.
Sebastian Vettel ve svém prvním kole na suché trati zajel pátý nejrychlejší čas (1:27,943). V zápětí se Jaime Alguersuari postaral o vyvěšení žlutých vlajek ve třetí zatáčce, poté co v ní efektivně zaparkoval svůj vůz.
Sebastian Vettel zapomněl na včerejší smolný den a vyhoupl se do vedení časem 1:27,134, překonal tak Rosberův čas o dvě desetiny. Duo Hamilton – Schumachr ztrácí čtyři desetiny. Na trať se vydal také druhý z Red Bullů, Mark Webber zajel čas 1:27,391, čímž si zajistil třetí místo. Fernando Alonso se ve svém prvním měřeném kole dostal na čas 1:28,137, stačí to pouze na osmé místo.
Rosberg bravurně zvládá nebezpečný smyk v zatáčce č. 8
Zatímco závěr první poloviny tréninku, byl velmi rušný, začátek té druhé se vyznačuje naprostým klidem, který následně přerušuje dvojice pilotů stáje Force India, oba Mercedesy, Alonso, Karthikeyan a D’Ambrosio. Do závěrečné třetiny nastupují i oba McLareny a Red Bully.
Nejlepším časem všechny zaskočil Sebastien Buemi (1:27,080) s vozem Toro Rosso a to ještě před nazutím měkké směsi. Také Felipe Massa se na měkkých pneumatikách snaží dostat do čela výsledkové listiny, hned první pokus je úspěšný (1:26,883), za sebou nechává Vettelův Red Bull, který byl pomalejší pouze ve třetím sektoru. Na trať se vrací i Alguersuari a po problémech v prvním sektoru již žádnou chybu nedělá a zlepšuje svůj čas, je desátý.
Sebastian Vettel na tvrdých pneumatikách překonává Massuv výkon, který zajel nejlepší čas na měkké směsi. Na trať se vydává Ferrari Fernanda Alonsa a přepisuje nejlepší výkon časem 1:26,819.
Poslední desetiminutovka je velice hektická, Alonsův výkon překonává Schumacher na měkkých pneumatikách (1:26,038) a také Rosberg, který na Schumachera ztratil čtyři desetiny.
Oba vozy Red bull se vydávají na trať s měkkou směsí, Webber se prodral na třetí místo, Petrov zajel šestý čas. Vettel na měkkých pneumatikách zajíždí nejlepší čas dne je o pouhou tisícinu sekundy rychlejší než Schumacher.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.