Druhý trénink před Velkou cenou Turecka se za lepšícího se počasí stal kořistí Jensona Buttona na McLarenu. Dobře jezdil i jeho kolega Lewis Hamilton, který skončil třetí, mezi ně se dokázal vklínit Nico Rosberg s Mercedesem.
Odpolední trénink začal za lepšího počasí – nepršelo, teplota vzduchu stoupla na 14 °C, asfalt na 21 °C a podmínky se neustále zlepšovaly a piloti se po dopolední nepřízni snažili ujet co nejvíce kilometrů.
Sebastian Vettel do něj po dopolední havárii nenastoupil. Red Bull má sice dostatek náhradních dílů na opravu těžce poškozeného vozu, schází mu však čas.
Prvními na trati byli D’Ambrosio, Alguersuari, Trulli, Buemi a Karthikeyan. Piloti šli hned do ostrých kol: Buemi – 1:33,022; Alguersuari – 1:34,362; Trulli – 1:37,332; D’Ambrosio – 1:40,318 min.
Většina se snažila maximálně vyhýbat jízdě přes mokré obrubníky, přičemž zkoušela, co snese tvrdá směs suchých pneumatik. Hranici 90 sekund jako první po 10 min překonal Vitalij Petrov – 1:29,926, po dalších 5 min jej vystřídali piloti McLarenu Hamilton (1:28,345) s Buttonem (1:28,222 min).
Jensonovi během jízdy upadla část předního křídla, přes kterou vzápětí přejel Trulli, rádiem si stěžoval na obrovský hrbol v nájezdu do pomalé zatáčky č. 12. Na ten doplatil o 20 min později Hamilton, který se kvůli němu dostal se mimo trať. Oba McLareny při brzdění do této zatáčky poskakovali jako klokani. Tým bude mít v oblasti nastavení na čem pracovat.
Dopoledne moc kilometrů hoši z Wokingu nenajezdili. Dle vyjádření týmů je vše v pořádku, pouze se snažili ušetřit pneumatiky. Jenom připomenu, že každý pilot má na celý víkend k dispozici pouze 3 sady mokrých (wet) pneumatik a 4 sady přechodných (intermediate).
Alonso je kvůli problémům s hydraulikou odlačován komisaři mimo trať
Ferrari se věnovalo svým aerodynamickým cvičením, Alonsův vůz ale pronásledovaly hydraulické problémy, Fernando kvůli tomu proseděl uprostřed tréninku půl hodiny v garáži a v 50. minutě se znovu na tvrdší sadě pneumatik objevil na dráze. Ve stejný čas strávil nečinně u mechaniků také Webber.
Renault se jal po půlhodině vyhodnocovat vylepšení svého předního křídla. Rozhodl se přitom nastavit menší světlou výšku vozu, což se mu na hladkém asfaltu osvědčilo. V nastavení se zaměřil také na stabilitu při brzdění do zatáčky č. 12 – ta bude v závodě klíčová. Nastavitelná zadní křídla by v neděli měla právě zde mít zatím největší dopad na předjíždění v závodech, které jsme mohli doposud sledovat.
V polovině nasadil Petrov jako jeden z prvním měkčí sadu, díky čemuž se posunul na druhou příčku. Pořadí bylo následující:1. Rosberg 1:27,3522. Petrov +0,1653. Schumacher +0,5404. Massa +0,6075. Button +0,8706. Hamilton +0,9937. Barrichello +1,5948. Buemi +1,725
Maldonado po smyku v zatáčce č. 8 ve druhém tréninku dopadl poprvé ještě dobře, v závěru tréninku však v tomto místě svůj vůz rozbil
V poslední třetině dostal Alonso smyk v zatáčce č. 6 a poté zůstal stát na konci boxové uličky. Zřejmě se problémy s hydraulikou, kvůli kterým strávil před chvíli nějaký čas v garáži, stále nepodařilo úplně vyřešit. To, co Ferrari potřebuje nyní nejméně, jsou technické problémy. Massa vyjel po hodině vyzkoušet rychlost na měkčí sadě pneumatik, Španěl 10 min po něm také.
V tu dobu opět zabral Button a vytáhl se znovu do čela – 1:26,456, Rosbergovi ale na něj moc nescházelo (1:26,521 min), rozhodující desetinu sekundy ztratil až v posledním sektoru. Mercedes na kvalifikaci trénoval jediné měřené kolo. Schumacher s podobnou taktikou zaznamenal o půl sekundy horší čas.
Maldonado měl několikrát problémy v osmé zatáčce, 15 min před koncem zde havaroval tak, že si rozbil přední část svého Williamsu. Schumacher krátce poté dostal znovu smyk v zatáčce č. 11, problémy zde měl již ráno - a ne jenom on.
V závěru se na trať vyrojilo 22 vozů - v garáži zůstali jen ten Vettelův a Barrichellův, který měl problémy s únikem chladicí kapaliny pro KERS. Buttona již nikdo nepřekonal, vytáhly se ale oba Mercedesy, které potvrzují velmi dobrou formu z Číny.
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a dnes celkem (vpravo)
Nejvyšší rychlost na rovince dosáhli: 1. Hamilton - 319 km/hod; 2. Alguersuari - 319; 3. Petrov - 319; 4. Massa - 318; 5. Buemi - 318; 6. Alonso - 318.
Soupis všech časů ze druhého tréninku seřazených dle pilotů naleznete zde, fotogalerii z Turecka zde.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.