Williams dnes oznámil personální změny svého technického týmu. Kvůli neuspokojivým výsledkům se tým rozhodl opustit současný technický ředitel Sam Michael, společně s ním odejde také šéf aerodynamiky Jon Tomlinson.
Změny ohlásil Frank Williams: "Sam i Jon jsou oba talentovaní lidé, kteří pro Williams velmi tvrdě pracovali více než 10, resp. 5 let.
Nicméně uznávají, že výkonnost týmu není na úrovni, kterou potřebuje, a proto odstupují ze svých funkcí, aby tým dostal příležitost na přeskupení svých sil a možnost podstoupit nezbytné změny pro to, aby se dostal zpět do čela startovního roštu.
Oba budou pokračovat ve své práci na současných pozicích do konce tohoto roku, aby zajistili, že si tým udrží soustředěnost a dělal pokroky po zbytek sezóny 2011.
Jsme Samovi a Jonovi za jejich profesionální přístup velice vděčni," dodává majitel týmu.
Podle výkonného ředitele Williamsu Adama Parra je Michaelovo rozhodnutí odejít pro tým velkou ránou: "Se Samem jsme probírali situaci od počátku sezóny a došel k závěru, že by měl na konci roku odejít, abychom mohli tým přestavět, obnovit a nastavit technicky správným směrem. S jistou dávkou nevole jeho rezignaci přijímám, protože mám Sama rád. Pracovali jsme společně pět let a těšil jsem se na další dlouhou spolupráci s ním v budoucnosti. Takže jeho ztráta je pro mě ranou, pro tým také."
Parr přitom týmu nabídl také svou rezignaci: "Předložil jsem svou rezignaci Frankovi [Williamsovi], Patrickovi [Headovi] a Totovi [Wolffovi - akcionář]. Nesu zodpovědnost a jsem zodpovědný vůči čemukoliv, co by si přáli."
Jeho rezignace však byla zamítnuta: "Ano, je to tak. Ale to neznamená, že se necítím být zodpovědný za to, co se stalo. Oslovil jsem všechny v továrně a vysvětlil jsem jim, že nesu zodpovědnost a omlouvám se za svůj díl v tomto selhání."
Williams překvapil také další zprávou - na pozici hlavního inženýra bere Mika Coughlana, který nechvalně proslul v roce 2007 špionážní aférou, když do McLarenu "pašoval" důvěrné údaje z Ferrari jejich zaměstnance Nigela Stepneyho.
"Mike Coughlan je dobrý inženýr s rozsáhlými zkušenostmi v F1," chválí si novou posilu Frank Williams. "Formuli 1 opustil v roce 2007 po jednání, které považuje za špatné a kterého lituje. Dostal ve sportu zákaz na dva roky, ten před nějakým časem vypršel a Mike je odhodlaný znovu dokázat, co v něm je."
"Williams je potěšen tím, že mu k tomu může poskytnout příležitost a jsme velmi potěšení tím, že budeme mít jednoho z nejtalentovanějších a nejschopnějších inženýrů v tomto sportovním odvětví, který nám bude pomáhat v návratu do čela startovního roštu. Představuje to první krok v reorganizaci a posílení naší technické skupiny. Další kroky oznámíme podle toho, jak se budou vyvíjet."
Mike Coughlan má z nové šance samozřejmě radost: "Jsem za tuto příležitost Williamsu vděčný. Má zkušenost z roku 2007 změnila můj život. Od té doby jsem se snažil vkládat své schopnosti dobrým způsobem při návrhů dopravního prostředku Ocelot, jehož účelem je bezpečný převoz vojáků. Užil jsem si také určitou dobu s [NASCAR] týmem Michael Waltrip Racing - jsou skvělým týmem a přeji jim úspěchy v budoucnosti."
"Nyní se těším na návrat do sportu, který miluji, a na spojení s týmem, který jsem po mnoho let obdivoval. Rozhodl jsem se pomoci týmu v návratu ke konkurenceschopnosti při respektování etických standardů, pro něž byl Williams vždy synonymem."
Ferrari se k angažování Coughlana odmítlo vyjádřit: "K jejich rozhodnutí nemáme co říct."
Stane se Coughlan nástupcem Michaela a nahradí jej v roce 2012 na pozici technického ředitele?
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.