Head má za úkol odstranit nespolehlivost Williamsu, KERS se mu příliš nezamlouvá

Head, Patrick
Head, Patrick, foto: Williams F1 Team
iM2 29. dubna 2011 21:48
Sdílej:

Patrik Head řekl, že se letos osobně nebude účastnit některých závodů. Čas ušetřený cestováním po světě bude v továrně věnovat tomu, aby zabezpečil větší spolehlivost vozů Williams. Právě ta je jednou z hlavních slabin britské stáje v letošním roce.

Ani jeden z FW33 nedokončil první dva závody sezony. "Na všech pozicích týmu máme velmi dobré lidi. Pochyboval jsem, že se mohu opět vrátit do práce mezi tyto inženýry. Ale problémy se spolehlivostí, které nás trápí, bychom mít neměli. Doufám, že svou prací pomohu inženýrům a technikům naší stáje v řešení těchto starostí," říká Head.

"To znamená, že se letos nebudu tak často účastnit závodních víkendů přímo na trati. Budu se hlavně věnovat našemu progresu." Podle Patricka by také týmy mohly upustit od systému KERS, je totiž poměrně nákladný. "Bude zajímavé sledovat, jak týmy budou hodnotit KERS během sezony. Všechny týmy mají napjaté rozpočty a KERS přidává na jejich nákladech."

"To, že jsme v roce 2010 nejezdili s KERSem, bylo rozhodnutí všech týmů, které padlo z ekonomických důvodů. Divil bych se, kdyby KERS týmy označovaly za výhodu i na konci roku 2011. Pokud se na to podíváte z pohledu inženýra, tak je to velice zajímavá technologie, která má význam i pro silniční vozy, ale přidaná hodnota pro závodění je diskutabilní," zakončil Patrik Head.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.