Výkonný ředitel Williamsu Adam Parr věří, že jeho tým po nejhorším startu do sezóny ve své historii ještě zdaleka neřekl poslední slovo a že ještě bude moci bojovat o body.
"Mým cílem bylo učinit pokrok. Přišli jsme zde vyhrávat jako všichni. V posledních třech letech jsme skončili osmí, sedmí a šestí a já jsem chtěl udělat další krok. Bylo by tedy dobré mininálně páté místo. Zatím se odjely pouze tři závody, čeká nás dlouhá sezóna a ještě jsme neprohráli," říká Parr pro Autosport.
"Rád bych viděl větší pokrok. Věci se nevyvíjejí příliš správným směrem. Morálka v týmu není tak vysoká, jak by měla být, protože jsme očekávali větší věci, to stejné platí i pro mne. Jsem zde pro to, abychom jezdili rychle a motivovali lidi, rád bych však viděl od týmu lepší výkony."
Podle Parra nejsou problémy týmu spojené s financemi a ne příliš úspěšným vstupem na burzu: "Nejsem spokojený, protože si myslím, že můžeme odvádět lepší práci. Ale nemyslím si, že by to [finance] bylo naší slabinou."
Williams měl před sezónou jiné cíle, než dojíždět do cíle těsně před Virginem
Za technickou stránku vozu, který podává špatné výkony a ve dvou ze tří závodů se nedostal vůbec do cíle, zodpovídá technický ředitel Sam Michael. Některé hlasy poukazují na to, že jeho odvolání by nyní bylo tou nejlepší věcí pro Williams. On sám je ze současné situace frustrovaný a připustil, že zvažuje i svůj odchod.
Rubens Barrichello se ho však v tištěné verzi magazínu zastává: "Pracoval jsem se Samem od mých prvopočátků v Jordanu, on je skvělým chlapem. Abych byl upřímný: dělá více, než by měl, a je na něj naloženo příliš. Je velmi dobrý a jsem si jistý, že tu práci zvládne."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.