Technický ředitel Renaultu hovoří o nadcházející Velké ceně Turecka a o tom, co nového se objeví na jejich voze Renault R31 a jak dlouho příprava novinek trvá.
Můžete po třech závodech už vynést nějaké závěry ohledně výkonnosti vozu?James Allison: Co myslíte, že jsou jeho největší přednosti a slabiny? Je dostatečně rychlé na to, aby v pohodě posupoval mezi nejlepších deset v kvalifikaci, což vám dává šanci pro [závody v] neděli.
Auto je také docela ohleduplné k pneumatikám, takže má tendenci podávat v závodě ještě lepší výkon než v kvalifikacích. Nechci to zakřiknout, ale také bylo zatím docela spolehlivé.
Můžeme v Turecku očekávat nějaké větší novinky na voze?JA: Ano, podobně jako všechny ostatní týmy přivezeme nové díly. Budeme mít jiné přední křídlo, nějaké úpravy kolem nosu, vylepšení přívodu vzduchu do vozu a také podlahy.
Jak dlouho předem plánujete takové úpravy?JA: Záleží to na každém dílu. Na některá vylepšení přijdete v tunelu během dní před závodem, ale na většině dílů jsme začali pracovat 6 - 8 týdny, v tunelu byly před 4 týdny. Pak byly v období před Velkou cenou Turecka navrženy a vyrobeny.
Jak myslíte, že si vůz na okruhu Istanbul Park povede?JA: Jedná se o celkem obvyklou trať, nikterak nepodobnou těm v Malajsii a v Číně. Doufám, že budeme pokračovat v soutěžení na vysoké úrovni.
Co byste ještě řekl k přípravám na Istanbul?JA: Vůz R31 bude mít za sebou dlouhou cestu do Turecka, továrnu opustil ve čtvrtek večer. Lotus Renault GP využívá pětice kamionů, které převážejí vozy do Itálie, odtamtud lodí přes Středozemní moře do přístavu v Istanbulu, kde budou v úterý ráno. Motorhomy mají 5000 částí, sedm lidí je bude tři dny stavět. Šťastnou cestu.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.