Technický ředitel Renaultu hovoří o nadcházející Velké ceně Turecka a o tom, co nového se objeví na jejich voze Renault R31 a jak dlouho příprava novinek trvá.
Můžete po třech závodech už vynést nějaké závěry ohledně výkonnosti vozu?James Allison: Co myslíte, že jsou jeho největší přednosti a slabiny? Je dostatečně rychlé na to, aby v pohodě posupoval mezi nejlepších deset v kvalifikaci, což vám dává šanci pro [závody v] neděli.
Auto je také docela ohleduplné k pneumatikám, takže má tendenci podávat v závodě ještě lepší výkon než v kvalifikacích. Nechci to zakřiknout, ale také bylo zatím docela spolehlivé.
Můžeme v Turecku očekávat nějaké větší novinky na voze?JA: Ano, podobně jako všechny ostatní týmy přivezeme nové díly. Budeme mít jiné přední křídlo, nějaké úpravy kolem nosu, vylepšení přívodu vzduchu do vozu a také podlahy.
Jak dlouho předem plánujete takové úpravy?JA: Záleží to na každém dílu. Na některá vylepšení přijdete v tunelu během dní před závodem, ale na většině dílů jsme začali pracovat 6 - 8 týdny, v tunelu byly před 4 týdny. Pak byly v období před Velkou cenou Turecka navrženy a vyrobeny.
Jak myslíte, že si vůz na okruhu Istanbul Park povede?JA: Jedná se o celkem obvyklou trať, nikterak nepodobnou těm v Malajsii a v Číně. Doufám, že budeme pokračovat v soutěžení na vysoké úrovni.
Co byste ještě řekl k přípravám na Istanbul?JA: Vůz R31 bude mít za sebou dlouhou cestu do Turecka, továrnu opustil ve čtvrtek večer. Lotus Renault GP využívá pětice kamionů, které převážejí vozy do Itálie, odtamtud lodí přes Středozemní moře do přístavu v Istanbulu, kde budou v úterý ráno. Motorhomy mají 5000 částí, sedm lidí je bude tři dny stavět. Šťastnou cestu.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.