Vítěz posledního závodu v Číně hovoří o svém způsobu práce. V aerodynamickém tunelu tráví více času, než kdokoliv jiný. Zajímá se o techniku, nastavení si rád určuje sám.
"Nevím, jakým způsobem pracují ostatní piloti, ale já trávím spoustu času v aerodynamickém tunelu. Od té doby, co jsem v McLarenu, nikdo jiný nestrávil v aerodynamickém tunel tolik času, jako já. Každý okamžik, každou šanci využívám - když jdu do nebo z obědu v jídelně, když jdu na toaletu, kdykoliv mám vteřinu - tak tam nakouknu," hovoří o svém zaujetí Hamilton pro The Sunday Telegraph.
Nezkrotná touha po poznání jej vedla k otázkám ohledně flexibility křídel Red Bullu na počátku sezóny. Odmítá přitom, že by jej tým krmil věcmi, které má říkat, aby podpíchl své soupeře.
"Jedná se o mé vlastní myšlenky. Jestli jsou správné, to nevím. Hodně se zajímám o auta a vytvářím si na určité věci vlastní názor. Vždy kladu otázky. Proč mají jiné deflektory? Proč jezdí s větším sklonem? Ne, že by to naše inženýry dosud nenapadlo, ale myslím, že je důležité vytvářet tlak. Stejně jako oni na mě, když nebrzdím dostatečně pozdě do první zatáčky."
Lewis si navzdory všeobecnému názoru myslí, že je v oblasti vývoje vozu stejně silný, jako kterýkoliv jiný pilot: "Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale upřímně cítím, že jsem v tomto na špici. Velmi tvrdě jsem pracoval na zlepšení. Myslím, že jiní piloti budou komentovat odlišné věci a podají více informací než já. Já poskytnu to, co potřebuji k odvedení práce.
Obecně jsem schopný vyladit svůj vůz rychleji než ostatní. Ve srovnání se všemi týmovými kolegy, které jsem měl, jsem byl při ladění vozu vždy stejně rychlý, ne-li rychlejší, než ostatní."
V oblasti nastavování svého monopostu má rád hlavní slovo: "Své nastavení si z velké části určuji já sám. Samozřejmě že hledám směr a vysvětlení. Ptám se: 'Připomeň mi, co udělá tohle, když to změním.' Miluji tuto práci se svým inženýrem, je to moc, moc skvělé.
Existují piloti, kteří přijdou a řeknou: 'Mám takový a takový problém' a inženýr odpoví: 'OK, změním to a to.' Já si svá nastavení rád diktuji sám."
McLarenu dle Hamiltonových slov schází na Red Bull půl sekunda v oblasti přítlaku. Inženýrům v nadcházejících týdnech zřejmě nedá jen tak vydechnout, dokud se jim nepodaří tuto ztrátu smazat.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.