Akcie Williamsu ztratily od počátku svého obchodování na burze již 27 %. Tým z Grove se rozhodl na konci února pro neobvyklý krok, jeho cenné papíry žel kopírují mizerné výsledky na závodní dráze.
Williams zažívá nejhorší vstup do sezóny za 33 let svého působení ve Formuli 1. Během tří závodů nezískal ani bod, v prvních dvou dokonce nedojel ani žádný z jeho vozů do cíle. Jak se vyvíjela cena jeho akcií?
Cenné papíry společnosti Williams Grand Prix Holdings Plc (provozovatele závodního týmu Formule 1) po svém debutu na burze ztratily hned v první den 5 %. V rámci primární nabídky dal do prodeje 2,4 milionu akcií z balíku Patricka Heada, což představavolo zhruba 24% podíl. Cena byla stanovena na 25 eur za akcii, počáteční nabídka tedy měla hodnotu 60 milionů eur (1,5 miliardy Kč).
Od prvního dne obchodování, po kterém se cena akcií pohybovala kolem 24,21 Eur, ztratily dalších 27 % - nyní jsou k mání za cenu 17,69 Eur za akcii. Nejvíce ztrácejí zatím akcionáři - například investiční firma Cyrte, které odkoupila na počátku 5 % objemu, zatím přišla o 3,3 mil. Eur.
Pokud Williams nezačne podávat na dráze lepší výkony, jejich akcie se mohou dále propadat - až by se postupně mohly stát téměř bezcenné.
Tabulka - Vývoj hodnoty akcií Williamsu
Údaje k tabulce:- Austrálie (závod, 28. března 2011): ani vůz nedojel do cíle; akcie ztratily minimálně, jednalo se teprve o první podnik sezóny- Malajsie (závod, 11. dubna 2011): Williams opět nedojel s žádným vozem do cíle, akcie začínají ztrácet, potvrzují se pochybnosti o spolehlivosti monopostu FW33 s radikální zadní částí- Čína (závod, 18. dubna 2011): Barrichello finišuje na 13., Maldonado na 18. pozici. Tým nezískal bod, ale poprvé byl s oběma vozy klasifikován, což se projevilo mírným nárůstem ceny akcií
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.